Äntligen-fotbollsträning!
Hej på er, Då var det dags att snöra på sig fotbollsskorna för på tisdag den 17 augusti drar fotbollsträningen igång igen! Vi ser fram emot ett fotbollsfylld höst mer seriespel och det kommer även bli några fotbollscuper! Ha en fin helg så ses vi på plan! /Tränarna
P-12 Fotboll
13 aug 2021
1kommentar
Säsongstart den 27 augusti
Hej! Hoppas er sommar har varit bra med mycket bad och aktiviteter! Nu är det dags för en ny säsong i innebandy. Vi har fått en ny tid, dag och hall att spela i! Vi kommer från och med nu träna på fredagar kl. 17-18.15 i Björlandahallen. Vi kör igång v.34, alltså fredag den 27 augusti. Gamla och nya spelare är välkomna! Spread the word! Välkomna önskar taggade tränare Jocke & Petri
P-13 Innebandy
12 aug 2021
2kommentarer
Säsongstart F-15 sön 15/8 09.00
Hej! Hoppas alla haft en riktigt fin sommar. Nu börjar semestrarna gå mot sitt slut och skolorna komma igång igen och med det även fotbollen. Vi startar upp nu på söndag för tjejerna som nu är eget lag i år. Träningstiden är samma som innan uppehållet, kl 09.00 på söndagar. En liten påminnelse om att ta med benskydd för att skydda smalbenen. Varmt välkomna! Tränarna F-15.
F-15 Fotboll
11 aug 2021
2kommentarer
Skyttekung lämnar Greenstars
342 Poäng! Behöver man igentligen säga mer? Björn Lindquist, 33 år, har beslutat att trappa ner innebandyn och lämnar nu efter åtta säsonger IK Zenith Greenstars och Division 1. Han kom till Klubben säsongen 2013/14 och har sedan dess varit en enormt viktig kugge i den resa laget gjort. Björn är inte bara en skyttekung av rang han är en härlig person som med glimten i ögat varit en stor förebild och idol för många av våra yngre spelare i föreningen. Vi kommer såklart sakna honom och hans fantastiska innebandykunskap och där han på sitt "kontor" på vänsterkanten nöp så många underbara kassar! Och det är inte bara det att han prickar målet extremt ofta, ett hårdare skott får man leta efter, med sina 200+ km/h har han vunnit otaliga speedshooting tävlingar genom åren. Björn krönte dessutom sin sista säsong med att vinna skytteligan i Division 1 Södra. Vi kan bara säga Tack för Showen Björn och lycka till med ditt nya liv! Lite av den imponerande statistik Björn har presterat under sin tid hos IK Zenith: Antal spelade tävlingsmatcher: 161 Antal gjorda mål: 222 Antal målgivande passningar: 120 Så här säger Björn själv när han nu lämnar: Att lämna Zenith efter flera säsonger var inget enkelt beslut. Zenith har blivit ett andra hem där man alltid känner sig välkommen, trivs och mår bra. Men det kommer andra utmaningar i livet och jag känner att jag inte längre kan gå in i detta med 100% och väljer därför att lämna och gå vidare. Jag lämnar med mängder av fina minnen som jag kommer bära med mig resten av livet. Det är tråkigt att inte få avsluta med en riktig sista säsong då det kändes som laget var redo att ta nästa kliv men så kan det bli ibland. Nu skiftar mitt fokus till annat i livet! Det finns mängder med personer som jag vill tacka för mina säsonger i föreningen. Spelare, ledare och personer i sportgruppen. Ingen nämnd, ingen glömd. Ni är alla guld värda, var och en! Tack för allt!
Herr Innebandy
11 aug 2021
0kommentarer
Höstsäsong start 22 augusti
Höstsäsongen startar söndagen den 22:e augusti klockan 09.00-10.00 på Zenith-gården. Nya barn är varmt välkomna oanmälda. Klubben har inte informerat om några lättnade i restriktioner så det gäller fortfarande så att föräldrar ska stå utanför stänglset och hålla avstånd till varandra.
P-15 Fotboll
11 aug 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter