Terminsstart säsongen 21/22
Hej, Hoppas ni har haft en fin sommar och att grabbarna är sugna på att starta upp innebandy. Träningsmässigt kommer vi i höst ha (nästan) samma upplägg som förra året. Enda förändringen är att båda veckoträningarna sker i Björlandahallen. Lördagsträningarna är precis som förra året i Torshallen. Vi behåller samma träningsgrupper som förra säsongen. Under veckorna har många barn andra aktiviteter som kolliderar på tisdag eller onsdag, därför kommer killarna kallas/bjudas in till både tisdag och onsdag. Grundtanken är att man tränar den ”tilldelade dagen”, men om det inte fungerar är man välkommen att välja den andra tiden. Vi har även i år anmält tre lag till seriespel. Då vi har några nya killar, samt även några som slutat sedan förra året behöver vi titta på om vi utifrån det behöver justera serielagen. Själva seriespelet brukar börja i månadsskiftet september/oktober. Som vanligt kommer vi skicka ut anmälningar via laget.se till träningar och matcher, och vi vill att ni svarar oavsett om barnet kommer eller ej. Om ni inte redan gjort det – ladda gärna ned laget.se appen till telefonen så får ni aviseringar kring kallelser och nyheter där. Träningarna startar för säsongen lördagen den 4 september. Därefter kör vi schema enligt nedan. Tisdag 17:00 – 18:15 Björlandahallen – VIT Träningsgrupp Onsdag 17:00 – 18:15 Björlandahallen – GRÖN Träningsgrupp Lördag 09:00 – 10:15 Torshallen – GRÖN Träningsgrupp Lördag 10:15 – 11:30 Torshallen – VIT Träningsgrupp Om någon spelare inte avser att fortsätta träna och spela med oss ser vi gärna att ni meddelar det på johan.myhr@gmail.com Nu hoppas vi på en positiv coronautveckling så vi kan få träna, spela matcher och njuta av publikens vrål. Ses i hallen! /Tränarna
P-11/12 Innebandy
16 aug 2021
2kommentarer
Träningsmatch mot Alingsås 17/8
Imorgon är det dags för försäsongens första träningsmatch då vi möter Alingsås IBK borta. Efter bara några få innebandypass hoppas vi få en värdemätare på vad vi ska jobba med framöver.
Herr Innebandy
16 aug 2021
0kommentarer
Skärhamn läger augusti 2021
Vi hade en fantastisk helg trots en hel del regn unde några träningar. Totalt följde 21 tjejer med på lägret. På fredagen så hade vi lite tid till att installera oss i stugorna innan det var dax för träning. Flera tjejer kommenterade hur fina och mysiga stugorna var! Sedan var det ombyte och träning. Då öppnade himlen sig... Årets häftigaste regn kom och alla blev blöta. Men humöret höll sig positivt och vi kunde ha träningen som planerat. Bra kämpat av alla! Efter dusch i stugorna och torra kläder så beställde vi pizzor. Varje stuga hade en ansvarig som fick skicka in sin beställning i lagets whatsup grupp. F08 laget är helt digitaliserat om nu någon trodde nåt annat. Därefter summerade Jörgen alla beställningar och slutförhandlade med pizza bagaren. På lördagen fick vi frukost och lunch serverade i klubbhuset. På förmiddagen var det dax för träning i redan blöta skor... Men då kom regn igen lokalt precis över planen kändes det som. Men det var kortvarigt så vi körde på som tänkt. Igen bara positiva tjejer. På eftermiddagen åkte vi med hela laget till Skärhamn för att kolla in stan, äta glass och bada. Mysig by med mycket båtliv i hamnen. Badet hoppade vi över, det var i det närmaste storm, så inte så inbjudande även om solen var framme. Sedan hemfärd och ombyte till kvällsträningen. Den blev regnfri och vi avslutade med en 9-9 match på stor plan. På kvällen grillade vi hamburgare utanför stugorna, Mattias, Mattias, Jörgen stod för grillfixandet. Kvällens sista "obligatoriska" aktivitet var Quiz nere i klubbstugan som Jimmy hade förberett. Vi lottade ihop lag om två tjejer i varje lag. 35 stycken blandade frågor, vissa med efterföljande intensiv debatt om svaret var rätt. Men Jimmy stod på sig. Därefter stughäng och lite spring mellan stugorna innan det var dax att sova. Söndagen hade strålande solsken, så vi fick helgens skönaste träning på förmiddagen. Vi ledare lät tjejerna sköta sig själva i stugorna även om vi såklart var tillgängliga om någon undrade något eller något skulle hända. Hela laget skötte sig fantastikt så det var ett nöje för oss ledare att åka på läger. När vi kollade av med tjejerna efter sista träningen så verkade alla väldigt nöjda och ville ha läger igen! Så som summering var det en mycket lyckad helg trots regnet.
Junior Dam Fotboll
16 aug 2021
7kommentarer
Inför matcher och lagindelning
Hej Vi har inför hösten 3 lag anmälda till matchspel. Alla lag kommer inte spela samma dag och tid vilket gör att vi kommer dela in oss i 3 grundlag. Vi delar in lagen och kommer kalla spelare utifrån de som är registrerade på laget sidan till respektive match. Det är därför viktigt att ni meddelar oss om ni inte är registrerade ännu på laget sidan så vi kan lösa detta. Om er dotter inte önskar spela match av någon anledning (kul om alla vill vara med såklart) så meddela detta också snarast Mvh ledarna
F-12 Fotboll
15 aug 2021
0kommentarer
Seriespel Hösten 2021
Hej Äntligen drar fotbollen igång igen och så även seriespelet. Första omgången spelas redan 24 & 25/8 och ansvarig ledare för lagen kommer kalla till match precis som förra säsongen. Vi uppskattar om ni så tidigt som möjligt kan svara ”kommer” eller ”kommer inte” på kallelsen så vi i god tid ser om vi behöver låna in spelare från de andra lagen. Eftersom serien i våras blev nerkortad pga pandemin har vi beslutat att vi kör med samma lag som i våras. Alla killar som stod på väntelista då kommer erbjudas plats i ett lag nu till hösten. Ledare för laget kallar eller tar kontakt med respektive kille på väntelistan för lagtilldelning. Vi ses på plan Tränarna
P-12 Fotboll
15 aug 2021
8kommentarer
Visa fler nyheter