Välkommen till höstsäsongen
Hej allesammans! Efter en skön sommar drar vi igång höstsäsongen för F13! Denna gång har vi fått ett spelschema av Göteborgs fotbollsförbund och i och med Corona så kommer vi spela seriespel istället för sammandrag. Matcherna kommer vara som på vårkanten med 3 gånger 15 minuter. Tyvärr hamnade alla matcher på söndagar vilket gör att det blir svårt att få ihop träningar de söndagar vi spelar. Vi ska försöka byta träningstid i alla fall 3 gånger av de 6 helger vi spelar. Detta får vi återkomma med tid och plats. Första matcherna spelas den 29:e augusti borta mot häcken. Anmälan kommer skickas ut via laget. Hela schemat ligger bifogat i bild. Vi har två lag anmälda, Zenith grön och Zenith vit. Matcherna kommer spelas samtidigt med undantag för första matchen som har matchstart 13:00 & 14:00 Dock med lite kort framförhållning tänkte vi köra träning nu på söndag den 22:e kl17 för de som kan. Alla tjejer får gärna fråga runt i skolorna om fler tjejer vill komma och träna och spela med oss! Väl mött tränarna F13
F-13 Fotboll
19 aug 2021
0kommentarer
Bilder från matchen mot Alingsås 20210817
Nu finns det bilder från matchen mot Alingsås på lagets nya facebooksida! 20210817 - Alingsås IBK - IK Zenith
Herr Innebandy
19 aug 2021
0kommentarer
Match start mm
Hej Idag var vi riktigt många på träningen, kul :) Som vi medelat tidigare kommer vi börja spela matcher snart. Första match redan på måndag för lag Lila. Vi har inför höstsäsongen delat in tjejerna i tre olika lag(Lag Rosa, lag Röd och Lag Lila) för att lättare kunna hantera matcher på olika platser olika tider. Vi har i denna indelning utgått från att skapa så jämna lag som möjligt och att alla barn ska ha med sig minst någon från sin skola. På träning kör vi olika indelningar varje gång. Vi har nu fått våra nya matchkläder (adidas) och vi delade på dagens träning ut dessa till de som var där. Ni som fått nya ställ tar med sig de gamla till träningen tvättade och ger de till någon ledare. Har du inte fått nytt ställ ännu säg till på träningen. Det gäller även strumpor som vi tidigare delat ut(gröna som användas endast vid match). Träningskläder kan beställas här: https://team.intersport.se/ik-zenith-fotboll. Vi har även en del saker som strumpor, pannband, mössa etc på zenith gården. Säg till mig kring träning så löser vi det. Förutom laget sidan finns en app ”Min fotboll” där man ser matcher våra tjejer ska spela. Där finns även möjlighet att videofilma matcherna och för en mindre peng kan man sedan se matcher live hemmifrån om man inte kan följa någon match på plats eller om någon släkting vill se etc. Filma är ju inget vi tränare hinner med men om någon annan som vill kan det ju vara kul att se även i efterhand med tjejerna. Allmänt kring match • Individuella kallelser kommer till matcher som man svarar på. Mycket viktigt att svara på dessa så tidigt som möjligt så vi kan agera om det saknas spelare och kan behöva bjuda in fler. I kallelsen står även när man ska samlas. • Om man får sent förhinder pga sjukdom eller liknande till match man anmält sig till kontaktar man ansvarig tränare för det laget direkt i sms eller ring. • Benskydd och vattenflaska ett måste i vanlig orning • Sätt gärna upp hår, tejpa örhängen eller ta ur och ta av halsband. • Vi har målvakts handskar men vill man ha egna går det att ta med såklart • Föräldrar står på motsatt sida avbytarna, hålla lite avstånd på matcher för att öka fokus. Vi är nu över 30 tjejer och 5 tränare. Det är dock sällan alla tränare kan samma dag. Så generellt är det någon mer som vill hjälpa till är det bara att säga till. Speciellt på matcher ser vi redan nu att det kommer bli svårt att klara av alla ggr och här behöver vi hjälp. När vi är hemma lag ska vi bistå med domare också så det kan vara en uppgift. I dagsläget har vi bara en tränare i lag röd(Petter) så är det någon förälder med barn i lag röd som vill hjälpa till under matcher vore det mycket bra. Ni ser i kallensen viket lag ni tillhör. Nu ser vi fram emot en go höst med många roliga träningar och matcher. Mvh Tränargruppen
F-12 Fotboll
18 aug 2021
9kommentarer
Slutresultat i träningsmatchen mot Alingsås
Årets första match blev en förlust men gav mycket svar på vad laget nu har att jobba på och hur vi ska komma framåt. Tränaren Krister kommenterar: Efter att ha tränat 2 innebandypass ställde vi oss på planen och att det finns mycket positivt att ta med sig oavsett vad resultatet visade. Nu har vi några träningspass innan vi tar nästa försäsongsmatch hemma mot Kungälv.
Herr Innebandy
18 aug 2021
0kommentarer
Lagen till Öjersjöcupen på lördag 21 augusti
Hej på er, Här kommer lagen för Öjersjöcupen på lördag! Samling för varje lag 40 minuter innan start vid entren. Viktigt att alla kommer med matchställen på, då det finns begränsad möjlighet att byta om. Lagen är uppdelade i fem grupper, med olika starttider. Komplett spelschema hittar ni här: https://www.cupmate.nu/matcher.php?iCupID=13853&iClassID=13904 Om någon får förhinder, vänligen kontakta mig på 0733544616, då det finns spelsugna reserver. :) Vi ses på plan! //Tränarna Zenith Grön Första match kl: 8.55 Lagledare Stefan Karlsson Emil Karlsson Oliver Sundelin Jonathan Sundelin Jamie Källander Hugo Bramwall Morero Elias Berntsson Wilhelm Benson Zenith Vit Första match 9.20 Lagledare Juan carlos Angelo Caldéron Faundes Erik Nilsson Isak Nilsson Charlie Sjöö Zlatan Suhonjic Odin Landegren Simble Viktor Nikolovski Zenith Blå Första match 12.40 Lagledare Per Uhlin Nils Uhlin Joel Boteus Liam boteus Filip Vännman Mio Mendoza Holmqvist Viktor Mårdh Ted Landström Zenith Röd Första match 13.05 Lagledare Anel Mujcanovic Edvin Ekbäck Emil Wigren Stenhamnre Levi Berglund Ruben Berglund Linus Delborn Rasmus Koch Lukas Wiese Zenith Svart Första match 13.05 Lagledare Henrik Järlebrant Lexx Mattsson Abbe Mattsson Melvin Johansson Uno Ekliden Elias Ekroth Jalili Jonathan Tayebi Lagersten Jacob Johansson
P-12 Fotboll
16 aug 2021
0kommentarer
Visa fler nyheter