• Öis 22 aug

    För er som skall vara med mot öis imorgon Så är det samling 10.30 P-11 Fotboll 21 aug 2021 0kommentarer
  • Välkommen Pauline Fylke!

    Äntligen är övergången klar och det är dags att presentera vårt tredje nyförvärv, Pauline "Pao" Fylke. Pao kommer senast från spel i Schweiz men innan det har hon representerat både IBK Göteborg samt moderklubben Pixbo Wallenstam i Allsvenskan. Hej och välkommen till Zenith! Vill du berätta lite om dig själv? Vem är du på plan och vid sidan av? På plan skulle jag se mig själv som en spelfördelare som sliter över hela planen. Utanför planen är jag lättsam, glad och gillar att bjuda på mig själv. Vad har du för förväntningar på säsongen? Mina förväntningar är att vi kommer placera oss högt i tabellen där många kommer kunna utvecklas som spelare och samtidigt ha det väldigt roligt. Vilka är dina starkaste egenskaper som spelare? Min starkaste egenskap skulle jag säga är mitt spelsinne. Några snabba frågor: Dold talang? En jävel på beerpong Drömyrke när du var liten? Helikopterpolis Låt du skulle lyssna på resten av livet om du bara får välja en? Perfect av Ed Sheeran Kändis du skulle vilja bjuda på middag? Rita Ora Bästa innebandyminne? Det finns många minnen men ett av de bättre är när vi avancerade till SSL med IBK Göteborg. Återigen varmt välkommen till Zenith Pao! Pao kommer spela med nr 30 på ryggen. Dam Innebandy 21 aug 2021 0kommentarer
  • Längtan är över - dags för föräldramöte.

    Då var det äntligen dags för föräldramöte. Vi vet att ni alla har varit lite oroliga för att vi skulle glömma det. Oroa er inte. Ljummet kaffe skall serveras. Föräldrarepresentanter skall utses. Men mer seriöst - nu när vi kanske slutligen är på väg ur den här corona-koman känner vi att det är dags att åter samla er föräldrar, presentera hur våra planer ser ut och svara på eventuella frågor. Det är av största vikt att så många som möjligt kommer så att vi att alla är ombord på resan framåt och överens om dess utformning. Så datumet ni kan boka in är den 5:e september - under tiden barnen tränar. Saker som kommer tas upp är: * Träningsupplägg/filosofi * Cuper/Serier * Ekonomi * Framtida läger/resor * Och den roligaste punkten - föräldrarepresentanter. + alla frågor ni föräldrar har Vi träffas inne i klubbhuset, svensk fika kommer serveras för hugande spekulanter. P-11 Fotboll 21 aug 2021 3kommentarer
  • Nya lagindelningar och allmän information

    Nu närmar sig höstsäsongens första träning. Äntligen! Inför söndag är vi tacksamma om vi kunde få info om det är någon som har slutat. Om ert barn går kvar så behöver ni inte meddela utan endast om ert barn har slutat och ni fortfarande får detta utskick. Under hösten kommer vi även att delta i seriespel, på samma sätt som tidigare år. De av er som har fått matchställ kan ta fram och damma av dem nu så att ni har koll på kläderna inför den första matchen. Vi har gjort nya lagindelningar så att barnen får spela och bättre lära känna andra i laget. De barn som är nya kommer också få spela matcher men vi vill gärna att de är med och tränar tre gånger innan vi delar in dem i något lag. Höstens lagindelningar och respektive lags första match ser ni längst ner i detta utskick. Övriga matcher kommer vi att lägga in på laget.se inom kort. Under hösten kommer vi att fortsätta träna en gång per vecka. Vi har frågat om det var möjligt att få en tid till men det är först från nästa år som vi kommer få möjlighet till det. Så när vårsäsongen 2022 drar i gång så kommer vi att träna två gånger i veckan. Vi kommer dock försöka se om vi ändå kan få någon extra träningstid då och då under hösten för de barn som vill komma ner och spela lite. Det är alltså inte någon riktig träning utan endast spel i så fall. Om vi lyckas med det kommer vi att skicka ut information och se om det finns intresse hos era barn. Vi vill även att ni föräldrar pratar lite extra med era barn inför första träningen om att de ska ha ett vårdat språk och att vara en go kompis så att vi kommer i gång med en positiv känsla i gruppen. Vi kommer, likt tidigare år, vara noga med språket och hur man uppför sig mot sina kompisar. Om någon av er känner att ni vill vara delaktiga och medverka på träningarna så är det bara att säga till, det finns alltid något som vi behöver hjälp med. Ses på söndag! LAGINDELNINGAR Lag 1 (Daniel och Vlada) Matteo Emil Ja. Folke Ola Angelos Oscar G. William Rami Gabriel Lag 2 (Anderas, Bodil och Erik) Julian Oscar H. Wilmer B. Jamie Loke Olle B. Lowe Anton M. Alvin Lag 3 (Jeanette, Arton och Mikael) Isak Ellion Malte Melvin Emil E. Benjamin Jack Hugo J. Lucas Olle Jo. Lag 4 (Peter, Pierre och Karin) Hugo H. Gustaf Leon O. Anton S. Elton Walter Wilmer A. Elias Nick. Elias Nil. Emil Jo. FÖRSTA MATCHERNA Lag 1: Hisingsbacka FC – IK Zenith 1 25 augusti, kl 18:30 Lag 2: Hisingsbacka FC – IK Zenith 2 25 augusti, kl 18:30 Lag 3: Hjuviks AIK – IK Zenith 3 28 augusti, kl 13:30 Lag 4: Hjuviks AIK – IK Zenith 4 28 augusti, kl 13:30 P-13 Fotboll 20 aug 2021 3kommentarer
  • Info om publik till Öjersjöcupen

    Hej alla föräldrar! Vi har fått följande mail från Öjersjö IF gällande cupen imorgon. "Vi har förstått att många familjer ser fram emot att komma och titta på barnens spel när nu publik tillåts, vilket vi tycker är jättehärligt. Vi lever dock fortfarande i en pandemi och publiken behöver begränsas. För att underlätta för föräldrarna och samtidigt säkerställa att vi inte överskrider maxtaket för antal åskådare så vill vi komplettera tidigare utskick med en begränsning på 1-2 åskådare per barn. Spelare och ledare räknas inte in i detta, utan begränsningen avser enbart åskådare. Tacksam för er hjälp att vidarebeforda denna info till samtliga föräldrar och vi ber samtliga respektera denna begränsning på antalet åskådare." //Annette P-12 Fotboll 20 aug 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter