Matchen mot Backatorp!
Idag spelade vi vår andra match mot Backatorp. På grund av bortfall av spelare fick vi reducera till en istället för två matcher. Det fungerade bra med att vi kunde byta hela fyror! Det var ett sant nöje att se tjejerna idag när de hade superkul tillsammans och var väldigt hungriga på att få komma in från bänken. Ivrigt påhejande och stora glada miner. Vi fick igång passningspelet på slutet och fick tjejerna att försöka utnyttja hela planen. Detta är något som vi har tränat på mycket och nu kan vi se resultat! Kul! Kul att se föräldrar på plats så det blev lite tryck från läktaren också, hoppas det kan fortsätta såhär. Nästa vecka kör vi träning på lördag igen kl10:00 och matcher på söndag hemma på zenithgården. Kallelser kommer ut i veckan. Tack för den här helgen, vi syns nästa, ledarna F13
F-13 Fotboll
5 sep 2021
1kommentar
Match mot Backatorp söndag 5e sep
Hej alla. Imorgon är det match igen och denna gång mot Backatorp! Backatorp har lite svårt att få ihop lag för två matcher vilket gör att vi endast kommer att spela en match. Vi har pratat om att köra kanske 6-6 istället för 5-5 för att få in lite mer speltid för tjejerna. Vi får se lite hur det blir imorgon. Matchen kommer spelas i Backatorp och parkeringen ligger vad jag har förstått på gatan som heter terapislingan. Man parkerar vid förskolan som ligger där och går ca 5min till planen. Vi tänker att vi samlas på parkeringen vid 15:30 då matchen börjar 16:00. Glöm inte matchstället! Om ni inte hittar eller blir sen ring gärna till mig på 0729-774848. Vi syns imorgon, ledarna F13
F-13 Fotboll
4 sep 2021
0kommentarer
lag RÖD - behöver hjälp till matcher
Hej Detta meddelande gäller de föräldrar som har barn i lag röd. Då jag är ensam tränare i lag röd kommer jag behöva lite hjälp på matchdagen. 1. Domar hjälp Ungefär varannan match är vi hemmalag och ska då bistå med en domare. Det står i kallelsen vilka matcher det är, första är nu på måndag. Det är inte speciellt svårt nu i 5-5 spel med relativt liten plan och vi kan såklart gå igenom de typ 5 saker manbehöver tänka på i 5-5 spel. Skriv nedan om ni kan bistå eller ta direktkontakt med mig. Om vi blir fler så blir det ju under hälften av matcherna också. 2. Hjälp vid sidlinje En person per match får gärna bistå mig vid sidlinjen. Händer alltid saker med små skador etc samtidigt som byten och coachning ska ske. Säg till i samband med match om du är sugen på detta. Mvh hälsning Petter (076-1922771) Ledare lag röd
F-12 Fotboll
4 sep 2021
5kommentarer
Vi presenterar - Melker Bäverhag
Välkommen till Zenith Melker! Berätta lite om dig själv, vem är du? Stort tack! Jag heter Melker Bäverhag, är 22 år gammal, är uppvuxen i Kungälv men har flyttat till Göteborg sedan drygt ett år tillbaka med min sambo och våran hund Turbo. Jag jobbar som bilsäljare på Audi Bilab Kungälv. Din bakgrund som innebandyspelare? Jag började lira innebandy i Marstrand (nu Kungälv IBK) när jag var runt 6/7 år gammal. Började spela JAS redan som 14 åring. Bytte sedan till Pixbo 2016 och spelade i den rödvita tröjan fram till denna säsongen. Beskriv dig själv som spelare med 3 ord Jobbig, driven och engagerad. Vad vet du sedan tidigare om Zenith och vad är ditt första intryck av laget och klubben? Har mött Zenith ex antal gånger under min karriär, men framförallt P99 laget, som har varit ett tufft motstånd i många år. Klubben beskrivs på ett professionellt sätt. Vad har du förväntningar på den kommande säsongen? Mina förväntningar är att vi ska komma topp 5 i år och vara ett topplag. Ditt bästa innebandyminne? Det måste vara när jag spelade mitt sista år i JAS. När vi hade en mycket stor trupp som bestod av grymma spela. Vi var tippade att inte vinna en enda match i Innebandyfesten, vi skulle inte ta oss ur gruppspelet. Resten hör till historieböckerna Målsättningar med nästa säsong? Min personlig målsättning är att jag ska vara mer driven framåt och producera mål samt assist. Kristers tankar kring att Melker ansluter till truppen: I Melker får vi en stark passningsspelare som kommer öppna upp vårt spel. Han är också en väldigt stark offensiv kraft från backplats. Varmt välkommen till oss Melker!
Herr Innebandy
2 sep 2021
0kommentarer
Föräldramöte på lördagens träning
Påminner om att vi har föräldramöte på lördag. Vi träffas där vi brukar vid planen. Så går vi upp mot klubbhuset.
P-14 Fotboll
1 sep 2021
2kommentarer
Visa fler nyheter