• Inför matchen - Mölndal IBF 8/11

    Dags igen för match, dessutom veckans första match av två och denna gång mot Mölndal på bortaplan. Det kommer bli en spännande match så kom till arenan och förgyll din måndagskväll med en härlig innebandymatch, eller så surfar du in på GP TV som kommer sända matchen! Krister Carlssons tankar inför matchen: Kul med ny match och äntligen lite derbymatcher. Vi ser nu fram emot två veckor med flera matcher mot lag i göteborgsområdet. Vi har börjat vår resa och har kommit en bit på vägen. Vi börjar hitta formationen och femmor som kompletterar varandra. Vi jobbar på med tre femmor för att utveckla spelare inför framtiden. Senaste matchen mot Landskrona var ett fall framåt i både fart och inställning. På måndag är det Mölndal som står för motståndet och de har startat serien väldigt bra. Koppen brukar vara påläst om motståndarna och duktig på att förmedla det till sina krigare. Vi har jobbat på att minimera misstagen i mitt zonen och vara rakare på mål sista tredjedelen. Vi har oxå jobbat med box och PP spelet för att det kommer bli viktigt mot Mölndal tror jag. Herr Innebandy 7 nov 2021 0kommentarer
  • Endast en lördagsträning 13/11

    Hej! Nu på lördag (13/11) har lag svart match. Det innebär att spelare i lag svart inte kallas till träning. Övriga killar kör ett gemensamt pass 09:00-10:15. Kallelser enligt ovan har gått ut. P-11/12 Innebandy 7 nov 2021 5kommentarer
  • Träning i november

    Hej Eftersom planerna på Zenithgården läggs om kan vi som bekant inte träna som vanligt men vi kommer trots det försöka få till några träningstillfällen där vi främst kör löpning och fys. Dessutom har vi lyckats boka Färjenäsplan två söndagar i november. Notera sön 14/11 12-13.30 och sön 21/11 13-14.30 i kalendern. Håll koll efter kallelser som kommer skickas ut som vanligt innan träning. Hälsningar Ledarna P-12 Fotboll 6 nov 2021 1kommentar
  • Förtydlingande/Information

    Hej Det kommer en del frågor angående den nivåindelning vi informerade om på föräldramötet och vi vill därför klargöra hur vi tänker. Vi är en stor grupp med killar med stor skillnad på hur långt de har kommit i sin utveckling. Det är därför ibland svårt att nå alla på träning eftersom killarna behöver träna på olika saker. De som inte har kommit så långt i sin utveckling behöver träna på en sak och de som har kommit lite längre behöver träna på en annan. Vi kommer därför i enstaka träningsmatcher och på enstaka träningar att dela in killarna efter förmåga så att alla får en utmaning och en chans att utvecklas och träna på det som de behöver träna på. När det gäller träningsmatcher kommer vi endast göra det i samråd med den föreningen vi möter så de ställer upp med lag som är indelade på samma sätt. Vi toppar mao inte några lag i syfte att vinna matcher. Vi gör det för att vi ska få jämna och tuffa matcher som testar killarnas förmågor. Vi provade detta för första gången i förra veckans matcher mot KKIF och vi fick till tre riktigt bra och jämna matcher. Det är heller inte en permanent lösning utan killarna kommer att flytta mellan grupperna allt eftersom de utvecklas. Vi kommer ALDRIG att nivåindela i seriematcher eller på cuper utan detta är endast i träningssyfte. 98% av tiden kommer vi köra blandade grupper och lag till träningsmatcher och på träning. IK Zeniths P12 är och kommer alltid vara ett lag för ALLA oavsett hur långt du har kommit i din fotbollsutveckling och vi gör detta för att samtliga killar ska få förutsättningar att bli bättre och utvecklas. Slutligen vill vi be alla som fortsatt har frågor eller funderingar om detta att inte kommentera eller ställa frågor via vår lagetsida utan att istället ringa Stefan på 0708-225001 alt ta tag i en ledare vid tillfälle och fråga. Hälsningar Ledarna P-12 Fotboll 5 nov 2021 2kommentarer
  • Kallelser till söndagen matcher mot Hisingsbacka

    Hej Kallelser till söndagen träningsmatcher mot Hisingsbacka skickades precis ut och vi vill be alla att svara så snart det går så vi vet om vi behöver ringa in reserver. Har man inte fått en kallelse men anmälde intresse att deltaga betyder det att man är uppsatt på reservlistan. /Ledarna P-12 Fotboll 4 nov 2021 0kommentarer
  • Visa fler nyheter