Säsongsstart F-15 . Ny tid!
Hej allihopa! Söndagen den 13:e mars så startar vi upp med träningen för tjejerna igen. Vi har fått ny träningstid så nu är det 10.00 - 11.00 som gäller. Vi flaggade ju förra säsongen för att vi väldigt gärna vill ha några ledare till som kan vara med och hjälpa till så ni som är sugna på detta kan komma ombytta till samlingen så kör vi direkt 😁. Ha de fint så ses vi den 13:e kl. 10.00 Ledarna F-15
F-15 Fotboll
1 mar 2022
0kommentarer
Information från ledarna
Hej alla föräldrar, Nu är vi äntligen igång igen och dessutom med två träningspass, som vi längtat! Kul att se att så många kommer på träningen. Vi ör nu en full trupp på 43 härliga barn. Vi vill vänligt påminna er om att prata med era barn om våra regler, samt hur man är en bra lagkompis. Vi noterar en hel del ”lag i lagen ” och ibland slängs det med taskiga kommentarer. När vi kör interna matcher (även externa) så är det Viktigt att man både vinner och förlorar med respekt. Det blir lätt retningar och gliringar som inte hör hemma på planen. Vi kommer att prata mycket med barnen och vi kommer att avbryta spel, samt även byta västar på barn om det inte fungerar. Vi kommer berätta varför, så att inte barnet eller de andra barnen ser det som en bestraffning, utan vi kommer lägga fram det positivt, ungefär som det är i seriespelet( ligger ett lag under mycket så får man ta in en extra spelare) vi har inte alltid extra spelare och får således byta på spelare. Ni får gärna prata med er barn om ovan samt även om våra regler nedan. Vi vinner och förlorar som ett lag. Vi är kompisar . Vi lyssnar på tränarna. Vi vill även att ni pratar med barnen att vi är ett lag och då kommer man inte alltid får vara med sin bästis, vi är här för att lära känna andra och bygga ett lag, det kan vi bara göra om vi alla lär känna varandra. Vi försöker lära känna alla och se vilka grupper som passar bäst tillsammans, för att alla skall få ut så mycket träning/ spel som möjligt. Nu när restriktionerna har släppts vill vi att ni föräldrar eller en annan vuxen (som barnet är tryggt med) är på plats, som barnet eller vi kan vända oss till. Vi kommer att avancera träningarna lite mer och förbereda barnen för femannaspel, samt att träna mer teknik tex att driva bollen på olika sätt. Vi fasar således mer och mer ut leken och försöker skapa roliga fotbollsträningar. På lördagar är det mer teknik och på måndagar mer fokus på match. I början kan vissa uppleva frustration vid nya övningar, för att man inte lyckas direkt, det tycker vi är helt normalt och ett sunt beteende, vi kommer att försöka fånga upp barnen i detta och få dom att känna sig ”lyckade”. Vi kommer även jobba mycket på kamratskap och därför anordna träffar utanför fotbollen. Här behöver vi frivilliga föräldrar som drar i detta tillsammans med Ebba. Ps,på måndagar är det viktigt att barnen fått något i magen innan träningen ds. Återigen tack för förtroendet att vi får coacha era härliga barn! Vi ser väldigt mycket fram emot träningsåret 2022 Kallelse till föräldramötet kommer i separat Mail. // Ledarna via Marie
P-14 Fotboll
1 mar 2022
4kommentarer
Laginfo Våren 2022
Hej alla spelare och föräldrar! Nu har vi varit i full gång med träning och match sedan snart två månader och det är väldigt roligt att se tjejernas glädje och utveckling i spelet! Truppen har dessutom vuxit på sistone och vi har nu ca 30 taggade och duktiga tjejer på listan. Jättekul så klart, men som vi tidigare har informerat om så medför det tyvärr att inte alla kan vara med och spela i matcherna varje gång. För vårserien har vi valt att fortsatt ta ut laget efter närvaron på de senaste fyra träningarna. Hittills har de som varit med på 3 av 4 träningar alltid kommit med, följt av några som har varit med på ca hälften (är det fler som hamnar på samma närvaro tittar vi på 5 senaste träningarna etc.). Vi försöker skicka ut kallelsen lite tidigare nu och tanken är att laget skickas ut ca en vecka i förväg. Vi tar ut 13 spelare till matcherna och har valt gränsen för att alla ska få rimligt med speltid. Vi funderar kontinuerligt över alternativ framåt, om det finns andra upplägg eller möjligheter till att ha flera lag. Det senare kräver lite mer planering och framförhållning så kanske är något för hösten. Om ni har några idéer eller frågor får ni gärna höra av er till oss. I övrigt hoppas vi att kunna återkomma med någon cup längre fram. Det har varit sparsmakat med dessa under pandemin. Ni som varit med ett tag har säkert märkt att vi mött en hel del lag med tjejer som varit något äldre vilket ni kanske undrat över. Detta beror på två saker. 1. Det finns helt enkelt inte tillräckligt många lag per årskull, vi är t.ex. F11-12. 2. Man delar inte upp lagen efter ålder utan efter ”nivå” vilket gör att det är lagens självskattning som avgör vilken serie man spelar i. Slutligen så vill vi bara tipsa om lagets Facebooksida ”Zenith F11-12 Föräldragrupp”, sök efter gruppen så blir ni insläppta, där vi hoppas att vi kan få lite mer spontana diskussioner om t.ex. samåkning, lägga upp bilder från matcher etc. Hälsningar, Tränarna
F-11/12 Innebandy
28 feb 2022
0kommentarer
Matchtider för Zenith Megasammandrag 27/2
Zenit lag 1 spelar 12:30, 14:00 och 15:00 Zenith lag 2 spelar 12:30, 13:30 och 14:30 Samtliga matcher spelas på plan 21 och 22. Ses imorgon! // Tränarstaben
P-13 Innebandy
26 feb 2022
4kommentarer
Tack!
Stort tack till Hanna, Jennie, Jim och Martin som fixade mellanmål och lunch på dagens camp! /Ledarna
P-12 Fotboll
26 feb 2022
3kommentarer
Visa fler nyheter