Matchrapport: Träningsmatch Väster 19/3
Väster har ca 30st i sin trupp och två lag. Väster visar sig ha ett tryggt och utvecklat 3-4-1 spel med mycket rörelse. Vi hade endast en på bänken idag då Elsa och Felicia blivit sjuka. Vi valde att testa 3-4-1 för att möjliggöra lite mer tryck i vårt anfallsspel. När vi väl kom igång i första så kände vi inte igen vårt lag. Vi väljer vi att slå tanklösa uppspel som har varit vårt dilemma länge och detta trots att centralt mittfält, Tilda visar sig spelbar. Onödigt stressigt över hela banan. Samtidigt så har vi i försvarsspelet ingen aggresivitet, man joggar efter eller bredvid motståndarna när vi förlorar boll. Det funkar inte, var är inställningen??? Förlorar man boll så ska den vinnas tillbaka så snabbt som möjligt. Det fanns också mer att önska vid markerad spelare, här vill vi också se mer aggresivitet och även tajming, så vi vinner bollen/närkampen. I pausvilan tog vi upp våra brister och efterfrågade mer anamma, man vinner inga matcher om inte vi har rätt inställning. Vi poängterade att vi måste spela, den som har boll ska ha två passningsalternativ. Vi går ut och successivt kommer vi igång med lite mer spel, mkt spel på vår högerkant och några halvchanser vaskas fram. Vi kan spela ännu mer boll, men det ser bättre ut iaf. Trots detta så är det Väster som gör mål, det första på ett misstag i backlinjen som förvaltas lätt på första stolpen. Väster förtjänade detta efter ett antal chanser som Isabelle och backlinjen lyckats avvärja innan. Inte långt senare får deras vänsterytter promenera igenom vänsterytter, högerback och mittback. Det kändes onödigt och åter igen saknas aggresivitet. I andra pausvilan försöker vi vara positiva och det fanns det många anledningar att vara, vi uppmuntrar att fortsätta spela men att vända spel om man har möjlighet. Vi poängterar även att spela centrala mittfält, i andra visade sig Olivia flera gånger utan att få boll. Nu måste vi knyta näven och revanchera oss. I tredje kommer rörelsen igång betydligt bättre, vi tar enklare beslut och passningsspelet kommer igång. Vi kommer runt flera gånger på högerkanten, men vi har förtvivlat svårt att få bra inlägg in i farlig zon. Tilda är som vanligt aktiv, och tar fler egna inititativ, på ett av dessa passar hon fint fram till Alice centralt som är i princip fri med målvakten. Tyvärr får inte Alice till skottet, men bra spel. Inte långt senare tar Tilda sig fram till position för skott och vilket skott, perfekt, otagbart från nästan 20m. Förlösande. På kort tid samlar vi ihop 6 hörnor, men endast en blir riktigt farlig, Olivia sparkar i luften framför mål. Vi jagar kvittering och Tilda får åter igen ett bra skottläge, identiskt med förra, denna gången räddar målvakten snyggt. Det blir inte så mycket mer som händer i matchen och vi kan konstatera en förlust med 1-2. Jag hade förväntat mig mycket mer idag och det kändes inte som vi gav det en riktig chans. Johan var mer positiv och sa att vi blev bättre och bättre under matchens gång och det stämde verkligen. Till spelarnas försvar så spelade många på nya positioner och vi spelade 3-4-1 som vi inte gjort så mycket. Henrik som var på läktaren idag kom över och sa några väl valda ord och valde att fokusera på det positiva. ”Jag har kanske aldrig sett oss slå 10 passningar i rad förut och göra dessa kombinationer. Bra spel, det är detta fotbollen går ut på.” Det får vi ta till oss. Något annat som värmde var Ninas initiativ till fika, uppskattat av motståndarlag och Zenith. Nina kommer skicka ut ett mail med en lista där vi får hjälpas åt med fika på våra hemmamatcher. Covid är nu förbi och laget behöver bygga upp en kassa igen. Jag avslutar ändå med - Bättre inställning i fortsättningen, mer aggresivitet/beslutsamhet i försvarsarbetet, ge varandra fler passningsalternativ, spela enkelt. Ha en skön helg och så laddar vi inför morgondagens match 😁
Junior Dam Fotboll
19 mar 2022
0kommentarer
Hjälptränare två första träningarna
Då några tränare är borta de första två träningarna så behöver vi hjälp på planen från några föräldrar. Kom fram och prata med ledarna i god tid före träningen börjar.
P-15 Fotboll
19 mar 2022
0kommentarer
Träningsmatchen mot Fässberg
Blivit lite ändrade planer för imorgon Lag 1 samlas 12.30 Lag 2 samlas 13.45 Dom saknar många spelare Och behöver dubbla på vissa. Lag 1 Viggo Max Edvin Ö Olle Elias LK Elias l Leo Theodor Lag 2 Anton Noah Filip Z Maximilian Elliot K Arvid Wilmer Oskar
P-11 Fotboll
18 mar 2022
0kommentarer
Domarinsats idag
Om någon kan vara domare idag för Lag 1 så hade det varit kanon. så bjuder jag på en Japp ;)
P-11 Fotboll
18 mar 2022
1kommentar
Träningsmatch Örgryte 25 mars
Samling 17,00 på Zenithgården Lag 1 Dante Elliot S Edvin Ö Elias LK Jack Noah Vincent Viggo Theodor Lag 2 Anton Elias L Elliot K Maximilian Noel Johansson Olle Theo F Viggo L Filip Z
P-11 Fotboll
18 mar 2022
2kommentarer
Visa fler nyheter