Ny match tid mot Torslanda
Vi behövde flytta matchtiden mot Torslanda Ik till kl 17,15 på tisdag 21/6. Samling 30 min innan som vanligt. Väl mött
P-11 Fotboll
19 jun 2022
1kommentar
Tack för Ulvacupen!
Hej, Vi ledare vill skicka ett stort tack till alla barn för en fantastisk rolig helg! Gott uppförande, fin gemenskap och många skratt har präglat helgen. På plan har vi verkligen visat framfötterna och bjudit på bra spel och härlig kämpaglöd. Heja Zenith!
P-10 Fotboll
19 jun 2022
2kommentarer
Sommaravslutning och Terminsstart!!
Nu närmar sig slutet av säsongen med stormsteg och det är dags att ta sommarlov! Vi tänkte ha den sista träningen och avslutning lördag den 2 juli! Efter träningen så äter vi glass tillsammans. Första träningen efter sommaren blir lördag den 13 augusti! Vi har en höst med massor av roliga matcher, cuper och träningar att se fram emot. :) Vi ses på plan! /Tränarna
P-12 Fotboll
18 jun 2022
11kommentarer
!! TRÄNING INSTÄLLD IMORGON!!
Hej , tyvärr får vi ställa in morgondagens träning. Detta på grund av våran träningstid krockar med en match som måste spelas och senare tider vi kunde fått kan tyvärr ingen utav Ledarna denna söndag . Så vi önskar er en trevlig helg och ser fram emot de sista 2 träningarna för säsongen istället.
F-15 Fotboll
18 jun 2022
0kommentarer
Örebro Cup - Dag 1 Go cupkänsla
Tidig avgång från Gbg, ett litet stopp och därefter inkvartering på Scandic Väst. Det pyrde cupkänsla. Trots gott om tid lyckades några av oss, jag bland annat att åka till fel plan. Som tur är ligger de nära och på mindre än 10min var vi på plats. Efter många timmar i bilen, lite oklarhet kring var vår plan låg eller att vi skulle spela första matchen på naturgräs så fick vi en ganska sömnig start mot Skattkärrs IF. Det var svårbedömt med studsar och de längre bollarna som kom mot backlinjen. Ska jag gå på eller falla??? Rätt vad det är så blixtrar Alice till som högerback, fångar bollen, tar sig ut på kanten och slår en perfekt boll på forward på högerkanten, ett direkt inlägg och Lisa kommer på bortre stolpen och trycker in 1-0. Nu lossnar det, många fina prestationer, Felicia och Tilda som mittbackar faller för att göra sig spelbara för ytterbackar. Innermittfält täcker upp bra och vi börjar mer och mer rätt. Målskyttar från hela plan, Tilda gör bla en soloräd genom hela motståndarlaget och lägger komfortabelt in den med en bredsida. Det är inte svårare. Voila! Komfortabelt vinner vi med 6-1. I den närliggande skolan får vi lunch. På eftermiddagen var det dags igen, nu mot Eneby BK som hade vunnit med 2-1 mot sina motståndare. Åter igen naturgräs. Det här visar sig bli en mycket tuffare batalj, man är mer fysiska och man har tryck i uppspelen och inkast som slår Isabelles inkast. Egentligen inget spel. Det gör att vi får ett jättetryck mot vår backlinje, med lite flyt gör de 0-1 och 0-2 på 7 minuter. Skulle vi vakna upp från detta? Man hänger lite med huvudet, inget bra tecken. I 9:e minuten replikerar vi på ett mönsteranfall, Tilda kommer runt på kanten och slår in på Julia som kommer på bortre stolpen 1-2. Kontakt igen. Matchen fortsätter vara tuff och rejäl, Olivia blir nerkörd en bit utanför straffområdet samtidigt som hon passar till Klara som lossar ett skott. Vi blir förvånade, domaren blåser och vi får frispark. Två chanser med andra ord, tack! Olivia kliver fram och gör en patenterad Olivia, en kanon i nättaket och målvakten får en mittbena, varsågod. 2-2. Stenhård kamp hela 2:a halvleken, Eneby är ett nytt lag börjar spela fotboll, men resultatet står sig. Vi ska ändå vara nöjda även om vi förtjänade en vinst. Dag 2 Nu en rejäl frukost. Sedan match sista gruppspelsmatchen 10.00 och slutspel 16.00 el 17.00.
Junior Dam Fotboll
18 jun 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter