• Zenith vit behöver spelare i morgon

    Hej, Zenith vit möter Torslanda borta i morgon kl 17:30. Vi behöver förstärkning med 3 spelare. Samling kl 17:00 på Torslandavallen. Första tre spelare som anmäler sig får plats. Heja Zenith! P-12 Fotboll 26 jun 2022 6kommentarer
  • Datum hösten 2022

    Tack alla för en väldigt lyckad säsongsavslutning, både barn och alla vuxna som hjälpte till att fixa. Information om datumen i höst. Anmälningar kommer skickas ut, men för de som vill fylla kalendern med fotboll redan nu så är det följande som gäller: 14 augusti kl 17-18:30, första träningen i höst. Vi kommer träna 1,5 timme tills sammandragen slutar, då går vi nog ned till 1 timme. 20 augusti, träningsmatch i Mölndal, runt lunchtid. Eftersom Mölndal kommer till Zenithcupen ställs denna träningsmatch in 27-28 augusti, Föräldrar förväntas hjälpa till (denna eller nästa helg) på Zenithcupen. Planerna är bokade för matcher så ingen träning på söndagen. 28 augusti, F14 spelar på Zenithcupen 29 augusti träning måndag 17:15-18:15 (istället för söndagen). 3-4 september, Zenithcupen föräldrar förväntas hjälpa till. Vi utgår från att det inte blir någon träning på planerna, men vi kommer träna i närområdet 11 september, sammandrag Torslandavallen. 12 september, träning 17:15-18:15 25 september, sammandrag Ytterby 26 september, träning måndag 17:15-18:15 9 oktober sammandrag, Backavallen 10 oktober, träning måndag 17:15-18:15 22 oktober, säsongsavrundaren, cup Efter det, träning 1h söndagar tills början av december. Sen hoppas vi hitta strötider inomhus som förra vintern. F-14 Fotboll 22 jun 2022 3kommentarer
  • Hej då kära Zenith

    Hej Vill informera om att jag och Viggo kommer sluta i Zenith efter Zenithcupen den 27 augusti för att anta nya utmaningar. Har verkligen inte varit lätt ett beslut , Zenith har varit en stor del av livet för mig dom senaste åren. Idag har jag informerat ledarna om detta , men vill även meddela er föräldrar . För ni har varit grymma supportar till oss och barnen. Killarna har verkligen utvecklats den senaste tiden. Har varit en fröjd att se dom spela och träna under vårsäsongen. Ni behöver inte vara oroliga , kommer lämna över till grymma ledare. :) Tack! P-11 Fotboll 21 jun 2022 15kommentarer
  • Örebro cup - Dag 2&3 vi föll med flaggan i topp

    Tre intensiva dagar är till ända Lördag På lördagens sista gruppspelsmatch förberedde vi oss för Viksjö som med uddamålet hade förlorat mot Eneby 1-2. Vi ställde därför in oss på en hård match. Avbräck med Ella och Maya som mådde illa på morgonen och som började med att stå över. Ella repar sig och ansluter till laget en bit in i matchen. Med vetskap om att underlaget var konstgräs så kände vi att det borde kunna gynna vårt spel. Mycket riktigt, vi rullade boll och vi sköt och vi sköt men den ville inte in. I andra får vi två hörnor, den första nådde knappt fram till första stolpen. Av flera skäl så bad vi Markeus lägga kort på Tilda som kom upp från backlinjen. Tilda krutar på och målvakten kan inte hålla bollen. 1-0. Äntligen, förlösande. Vi blir 2:a i gruppen och går till A-slutspel, vilket innebär att vi får möta 1:an i någon grupp. Garanterat tufft. Lång vila och sedan första cup-matchen 17.00. Det visar sig att motståndaren blev Hertzöga BK som vunnit alla sina gruppspelsmatcher med 8-0, 9-0 osv. Matchen blåser igång från en lam domare och det blir åka av direkt. Motståndarna är stora och även snabba. Tack var ett solitt försvarsspel håller vi dem stången, men bjuder på onödigt många hörnor. Amanda gör en kanonmatch i mål. Successivt så jobbar vi oss upp i banan och får stundtals hålla i bollen, men anfallen blir för korta, vi utnyttjar inte ytorna bakom backlinjen. I slutet av 2:a halvleken reagerar vi på några konstiga domslut som upprör, även pga tufft spel. Vi får en halvchans där Markeus kommer fri på kanten och väljer att avsluta istället för att spela in till Klara som kommer fri i mitten. Då domaren befinner sig i mittcirkeln så är det inte så konstigt att man missar situationerna. Ett av dessa blir väldigt ödesdigert då man i samma situation dunkar upp bollen som studsar över våra backar och friställer deras forward som enkelt kan rulla in bollen. Med 1 minut kvar kom detta väldigt olägligt. Stor frustration i vårt lag, vi hade gärna fått till en straffläggning. Vi möter ett duktigt lag som gjorde det svårt för oss, gav oss väldigt lite betänketid. En lärdom rikare och cupen är över, ledsamt. Man måste ha mkt bolltempo när man möter ett såpass duktigt lag och alla på plan måste jobba i båda riktningarna offensivt som defensivt. Sist men inte minst behövs en stor portion teknik och smartness. Nya tag. Söndagen summerar jag med att bara säga Lost City, mungiporna mer uppåt denna dag. Mycket bra kämpat!!! Junior Dam Fotboll 20 jun 2022 0kommentarer
  • Föräldraengagemang till Zenithcupen - möte i morgon 21/6!

    Tack för en fin avslutningsträning innan sommaruppehållet igår! Det bjöds både på mini-cupspel, spännande lagnamn, sol och glass. Vi ser framemot att köra igång träningen igen söndagen den 21 augusti. Den träningen kommer att bli lite längre för att hinna hänga lite ihop efter sommaruppehållet, få ihop laget och förbereda tjejerna inför Zenithcupen helgen efter. När det kommer till Zenithcupen så har vi i dagsläget endast en förälder, Mollys mamma Åsa Lidman, som hjälper till med förberedelser. Alla föräldrar kommer att behöva hjälpa till på plats inför och under cupen men vi behöver fler som stöttar upp nu inför. Åsa kan inte göra detta ensam. Mest akut är att delta på möte på Zenithgården i morgon kl 19:00. Vi behöver minst 2 föräldrar som går dit. Skriv gärna i kommentarsfältet så ser vi vilka som täcker upp för F13 på mötet i morgon. Stort tack! Vänligen Ledarna F-13 Fotboll 20 jun 2022 5kommentarer
  • Visa fler nyheter