• Uppstart

    Hej Träningarna börjar lördag 27/8 och P15 har lördagar i Torshallen kl14-15.15. Mail är utskickat till er som anmält er som Ledare. P-15 Innebandy 8 aug 2022 0kommentarer
  • Välkomna till höstsäsongen 2022

    Hej, Nästa vecka drar vi igång höstsäsongen 2022 med träning på lördag den 13:e augusti. Kallelse har gått ut, vi kommer sedan träna samma tider som under våren med fokus på att ha kul och bli bättre fotbollsspelare. Under hösten kommer vi också deltaga i ett antal cuper, nu först vår egen Zenithcup då vi tror att de flesta killarna kan och vill vara med eftersom även föräldrarna förväntas hjälpa till med ett arbetspass under samma helg vi spelar, för att dra in pengar till lagkassan som bekostar våra cuper med mera. Kallelse till Zenithcupen kommer och vi ställer upp med fyra lag så alla kommer få mycket speltid. Reservera därför helgen 27-28:e augusti för Zenithcupen. Under hösten kommer vi också att ta hänsyn till träningsnärvaro vid uttagningar till cuper etc då vi vill premiera de som är flitiga på träningarna, jag vill därför poängtera att det är viktigt ni svarar ja eller nej på kallelserna som går ut, man kan ändra sitt svar ända fram tills en timma innan träningen startar men för att vi skall kunna planera träningen så bra som möjligt önskar vi svar så snabbt ni kan. Seriespelet kommer till stor del ske på söndagar under september och oktober, men mer information om det kommer senare. Ha de fint så ses vi på lördag, Ledarna P-12 Fotboll 7 aug 2022 0kommentarer
  • Eskilsminne / Helsingborg cup - Dag 2, 6/8

    Sista gruppspelsmatchen mot Valinge, vi kan fortfarande bli 3:a i gruppen. Vilket vore en stor framgång. Vi har senare match som tillåter lite sovmorgon och lugnt på förmiddagen. En rejäl uppvärmning och genomgång kring vad vi behöver tänka på. Vi lyfter oss avsevärt i det defensiva. Mittbackarna Tilda och Stella fångar allt bakom sig. Anni är också med bra på att komma ut. Framåt vaskar vi fram flera chanser och Isabelle får flera chanser på djupledsbollar. I andra så försöker vi gå för det ännu mer för denna match känner vi att vi både kan och behöver vinna. Ella har kört på hårt på högerkanten och blir avlöst av Maya som får chansen som högeranfallare och gör det bra. Vi hotar backlinjen hela tiden från båda kanterna. Lisa gör några fina dragningar som vänsteranfallare och vi kunde ha ta tagit ledningen med mer inställt sikte. Men matchen slutar 0-0. Vår första poäng i 11-11, vi tar med oss varje framgång. Kvalmatch 16.20 mot Lilla Träslövs FF kan vi ladda om. Matchen blir försenade man saknar domare på matchen innan. Vi får mer tid till uppvärmning, vi hinner gå igenom straffläggare och öva straffar. Alla blir väckta och redo med några ryck innan matchstart. Motståndarna är nu betydligt bättre, större, snabbare och smartare. Men vi lyfter ossnockaå föera snäpp. Tidigt tillåter vi dem att vandra igenom vår backlinje och slå in bollen, onödigt och för enkelt så klart. Anni gör en kanonmatch och vill mycket, sliter grymt. På en efterföljande hörna gör vi 1-1 på en snygg volley av Tilda, vi är med. Jämt spel och många fina kombinationer, vi försöker. Markeus gör en fantastisk match, springer och sliter och spelar fram fint. Alice kunde ha gjort mål med lite flyt. Men likt förbannat släpper vi in en boll på en hörna som får dimpa ner och dallra i straffområdet, varför ska motståndarna vara före oss??? 1-2 Isabelle gör en kanonräddning på ett friläge och vi håller nere siffrorna. Vi kämpar vidare men på ett skott från snäv vinkel, en liten missbedömning, stolpe, på Isabelle och in tyvärr, 1-3. Shit, är det över nu? Vi får en frispark högt upp efter bra spel. Vi ropar fram Jarnedal på frisparken, bra högt placerat 2-3. Nu jagar vi, men alldeles för lite tid kvar. Vi föll med flaggan i topp. Mkt väl godkänt, bästa matchen. Imorgon slutspel. Gott, nu kör vi vidare. Junior Dam Fotboll 6 aug 2022 1kommentar
  • Eskilsminne / Helsingborg cup - Kväll 1, 5/8

    Det fanns ingen master plan för denna sent påkomna cup, men vi bestämmer oss för att dra till Danmark för att få lite "dansk kultur". En liten go promenad till färjan och tjejerna fick en fri stund väl i Hälsingör. Väl tillbaka så var det premiär för Premier League och inte vilken match som helst, Crystal Palace - Arsenal. Det blev 3 poäng i kistan där för the Gunners och alla somnade sött efteråt. Junior Dam Fotboll 6 aug 2022 0kommentarer
  • Eskilsminne / Helsingborg cup - Dag 1, 5/8

    Mycket tidigt upp på morgonen för samling, avfärd 5.55 mot Helsingborg. Vi checkar in på jättefina Tågsborgsskolan då vi kommer ner i väldigt god tid. Första 11-11 matchen för vårt F08-gäng 9.40 mot Svärtinge. Vi gör en rejäl uppvärmning och trots tidiga väckningen är alla fullt fokuserade på uppgiften. Vi ställer upp med en 4-3-3 uppställning med två offensiva mittfältare. Mycket ställningskrig i början och vi försöker spela. Tråkigt nog åker vi på ett baklängesmål, vår backlinje lämnar stora utor bakom sig utan att vara på språng tillbaka samtidigt är Kagerud kvar på mållinjen. Vi har glimtar av riktigt bra anfallsspel, Jarnedal slår en fin djupledsboll på Isabelle som kommer i en perfekt löpning, inspelet kunde hamna något bättre, men tankarna finns där. Vi har lärdomar med oss från första som vi måste ta i halvtid. Mer aggressivitet, vi måste vilja mer när bollen ligger och dallrar i vårt straffområde. I andra kommer Kagerud längre ut och mycket riktigt så skär hon av flera bollar motståndarna kommer fria på. Jättebra insats. Nu måste mittbackarna vara med och hjälpa vår målvakt. Anfallarna ligger så högt de bara kan. I slutet gör vi åter igen ett jättebra framspel, nu kommer Isabelle och Anni fria. Isabelle tar den, lite många touch på bollen och sedan ramlar hon. Straff, tack, men den var billig. En snabb coachninginsats från Jimmy, ut med Iris och in med Jarnedal som tar straffen, säkert, vi får ett tröstmål, vårt första 11-11 mål. En lärorik match och förlust med 5-1. Onödigt många mål. Nu nästa utmaning, Malmö. Wow, hur många gånger får vi spela mot Malmö. Härlig utmaning. Isabelle går in i mål. Nu jobbar vi vidare med det vi lärde oss i första matchen. Vi ligger bättre i våra positioner och fortsätter försöka spela. Alice som nu spelar som vänsteranfallare kommer mycket bättre till och hotar flera gånger, lite mer osjälvisk och hon hade gjort mål. Anni fortsätter hota och göra det besvärligt för deras backlinje. Tilda är helt fenomenal som defensiv mittfältare och Sophie, Stella är stål som mittbackar. Solitt. Successivt så kommer ånglokomotivet Malmö igång och de spelar bra, de kommer lätt förbi våra ytterbackar och straffar oss några gånger. Isabelle gör kanske årets räddning i första halvlek, så vi håller nere siffrorna. Räddningen i andra går inte av för hackor heller. Lärorik förlust med 6-0. Vi har mycket att lära, vi måste få upp speed och lära oss samarbetet målvakt/backlinje för att döda ytor, men lika mycket framåt för att hitta dessa ytor, A och O vid 11-11, STOR plan. Inga sura miner alla nöjda, bra motstånd och första gången 11-11. Nu tillbaka till skolan för lunch och att slicka såren. Junior Dam Fotboll 6 aug 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter