• Laginformation F-13

    Hej Allihop, Linda - Isabella Sandqvists Mamma - Ny administratör för F- 13s lagsidan. Jag har ingen gedigen fotbollserfarenhet utöver 4st fotbollstokiga familjemedlemmar. Så ni får ha tålamod med mig om något blir fel. Igår hade vi en träff för att fördela ut ansvar för vårt lag. Två punkter vi skulle vilja ha hjälp med - som ni övriga gärna få hjälpa till med. Vi behöver fler tjejer till vårt lag! Känner ni någon tjej i denna åldern så be dem komma och prova. Lappar kommer sättas upp i skolorna Björlanda, Lilla Trulsegård, Nya Älvegården och Lillebyskolan. Men prata gärna med så många som möjligt så vi kan få ihop till två lag, önskan är att få in ett 10tal tjejer till i laget. Hjälp med träningar! Alla som vill och har möjlighet är självklart välkomna, skulle något äldre syskon känna sig taggad som kanske spelar själv, så är de mer än välkomna, de mindre tjejerna skulle verkligen uppskatta det. Finns intresse så prata ihop er med Peter eller Ola om ett upplägg. Utöver det så behöver vi även domare till vissa matcher. Det finns inget krav på utbildning men skulle det vara intressant så vet jag att IK Zenith har domarkurs torsdagen den 25/8. Vid intresse så kontakta Ann Thorlin på kansliet. Slutligen, vi har en hel del bortamatcher denna säsongen. Igår kom det upp ett riktigt bra förslag, att skapa en föräldrargrupp via whatsapp alt. messanger för samåkning till matcherna. Barnen får en bra sammanhållning, lära känna varandra mer och vi föräldrar kan hjälpas åt att skjutsa. Om någon absolut inte vill vara med i gruppen - så meddela gärna mig på linda.sandqvist80@gmail.com. Mvh Linda F-13 Fotboll 18 aug 2022 2kommentarer
  • Lagindelning Zenithcupen

    Samlas vid förråden Samlin lag Vit 15:20 Samling lag Orange 13:00 Samling lag 2 12:30 Samling lag Svart 13:55 Vid förhinder återkoppla under kommentarer på laget.se Zenith Vit Hugo Fille Z Noel Johansson Arvid Filip E Cormac Loui Leo William H Jacob Ekdahl Tränare Robert Z Anders Lör 2022-08-27 15:48 IK Zenith:vit - Kärra KIF:Gul Plan 5 Lör 2022-08-27 16:46 Älvängens IK:Vit - IK Zenith:vit Plan 7 Lör 2022-08-27 17:52 IK Zenith:vit - ÄlvsborgFF:Blå Plan 2 Lör 2022-08-27 19:04 Eriksbergs IF:VIT - IK Zenith:vit Plan 5 Zenith Orange Edvin Viggo L Gustav Elton Andreas Max Vincent Viktor Anton Leon Ullström jakobsson Tränare Robert L Mathias Malin Lör 2022-08-27 13:28 IK Zenith:orange - Sävedalens IF:2 Plan 7 2Lör 2022-08-27 15:20 Finlandia Pallo AIF:2 - IK Zenith:orange Plan 7 Lör 2022-08-27 16:44 IK Zenith:orange - Torslanda IK:3 Plan 6 Lör 2022-08-27 18:48 Älvängens IK:Blå - IK Zenith:orange Plan 1 Zenith 2 Elliot S Elias LK Oskar D Wilmer M Ludvig Willam S Erik L Adrian Hallson Vincent Simonsson Ring Viggo O Tränare Filip S Filippos Lör 2022-08-27 13:00 IK Zenith:2 - BK Häcken:3 Plan 7 Lör 2022-08-27 14:52 Örgryte IS:Blå - IK Zenith:2 Plan 7 Lör 2022-08-27 16:28 IK Zenith:2 - ÄlvsborgFF:Svart Plan 1 Lör 2022-08-27 17:26 Vallens IF:Blå - IK Zenith:2 Plan 3 Zenith Svart Olle Elias L Elliot K Maximilian Noha Theodor Jack Adam Wilmer Wassberg Ruud Oskar Lindström Tränare Andréas Nina Lör 2022-08-27 14:24 IK Zenith:svart - Kärra KIF:Blå Plan 7 Lör 2022-08-27 16:16 Bergsjö IF, Göteborg:BIF-P11 - IK Zenith:svart Plan 6 Lör 2022-08-27 17:24 IK Zenith:svart - Askim IK:Röd Plan 1 Lör 2022-08-27 18:22 Sävedalens IF:1 - IK Zenith:svart Plan 3 P-11 Fotboll 17 aug 2022 0kommentarer
  • Höstsäsongen 2022

    Söndagen den 21 augusti drar vi i gång med höstens första träning! Träningstiden är samma som under våren; söndag 09.00-10.00 och onsdag kl 17.00-18.00. Säsongens sista träning är den 30 november (om vädret tillåter). Inför söndag vill vi att ni meddelar oss om ert barn har slutat. Om ert barn ska fortsätta gå så behöver ni inte göra någonting. Under hösten kommer vi ta ett krafttag mot svordomar och fula ord, dels för att skapa en bättre stämning under träningarna, dels för att förbereda dem för framtiden då t.ex. könsord under en match ger rött kort direkt. Om vi tränare hör en svordom eller annat fult ord så kommer det barnet få vila i två minuter för att därefter komma med i övningen igen. Prata gärna med era barn om denna regel innan söndag så de är förberedda, vi kommer även att informera om det innan träningen drar i gång. Vi kommer även att försöka arbeta lite mer med lagsammanhållningen och kamratskapet eftersom det är nyckeln för att skapa en lustfylld och lärorik miljö för barnen. Men vi tränare kan inte göra det själva utan vi måste ha stöd från er föräldrar. Vi vill därför att ni pratar med era barn innan söndag om vikten att vara en bra kompis, att stötta sina lagkamrater, även när de missar en passning eller liknande, och att de ska prata om och med varandra på ett respektfullt sätt. Och givetvis, lyssna på tränarna:)! Under höstsäsongen kommer vi, likt tidigare säsonger, att ha fyra lag med i seriespel. Vi kommer att blanda om i lagen igen. Nya lagindelningar kommer inom kort. Vi kommer även att delta i Zenithcupen den 4 september (med fem lag). Lagindelningar kommer inom kort även här. Därtill avser vi anmäla oss till minst en 7-mannacup som förberedelse för nästa år när vi går upp till 7-mannaspel. På tränarsidan har vi dessvärre fått lite tapp, fyra ledare som försvinner och en som tillkommit. Vi skulle därför behöva förstärkning, framför allt på administrationssidan och en kassör. Personen som tar administrationsrollen kommer sköta medlemsregistret, utskick av kallelser till träningarna, hantering av eventuell lottförsäljning, lägga in matcher och träningar i kalendern m.m. Kassören kommer ha ansvaret för lagkontot. Vi hoppas det finns några av er som beredda att hjälpa till med detta, ni kan givetvis vara två personer som delar på admin och kassör. Därtill tar vi även gärna förstärkning med tränare som kan vara med och stötta och bidra på träningarna. Det är bara att ni hör av er till någon av oss tränare om ni kan tänka er att ställa upp för laget och barnen. Avslutningsvis vill vi återigen uppmana er alla att komma på träningarna för att se vilka framsteg barnen gör, jag kan garantera er att era barn skulle uppskatta det mycket om ni då och då stannade kvar (vissa av er gör det, men vi vill gärna se fler:)). Ha det gott, ses på söndag! P-13 Fotboll 16 aug 2022 0kommentarer
  • Sommarcamp nu på lördag!

    Hej hopp. Här kommer det sista utskicket om campet, sen slipper ni mitt tjöt😊. Saml 17.00 på fredag där killarna kommer ombytta med mat i magen. Vi håller på till ca 21.00 och kidsen får pizza innan hemgång. På lördag träffas vi 09.00 och då har killarna ätit en stabil frukost hemma redan. Dom kommer ombytta och har med sig egen lunchlåda. Det kommer även serveras korv med bröd under dagen. Vi håller på till ca 16.30 / 17.00 ich någon gång. OBS!!! Glöm inte att det är förädrarmöte 11.00-12.20 på lördagen. Nu räknar jag kallt med att ni som anmält er kommer och glöm inte att swischa 150 kr/spelare till 0704-464347 (Markus Liljegren). Håll alla tummar i världen på bra väder fredag och lördag! Vi kommer att ha göra sketa sköj iaf😅. Mvh coaches P09 J-lag Herr U17 / U19 16 aug 2022 0kommentarer
  • Nu drar vi igång fotbollsträningen igen!

    Hej, nu drar vi igång fotbollsträningen igen!! Hoppas att ni alla haft en härlig sommar och längtar tillbaka till fotbollsplanen lika mycket som vi gör. Vi kickar igång den här säsongen med träningstart söndagen den 21/8 och Zenithcupen redan den 27/8!! Den här säsongen kommer vi att köra 2 träningar i veckan för de som kan och vill. Dessa kommer att vara på fredagar och söndagar 17-18. Vi ser gärna att fler föräldrar hjälper till så att vi kan fördela ansvaret oss emellan och skapa en så bra uppslutning kring laget som möjligt. Det finns en hel del olika aktiviteter som vi skulle behöva hjälp med så som trivselaktiviteter utanför planen, fikaförsäljning, ekonomi, anmälan till cuper, träningar, föräldrarepresentant Zenithcupen etc. 18:30 onsdag 17/8 har vi uppstartsträff för kommande säsong på Zenithgården. Om du kan vara med och hjälpa till, kom gärna dit. Lämna också gärna en kommentar nedan så vet vi vilka som väntas komma. Vänligen Ledarna F-13 Fotboll 13 aug 2022 5kommentarer
  • Visa fler nyheter