• Zenithcupen samling och information för F14

    Vi har tre lag anmälda till Zenithcupen och just nu är vi 20 spelare. Första matchen är 8:30 för två av lagen och 8:58 för ett. Eftersom vi valt att anmäla 3 lag är vi lite känsliga för avhopp och vi vill därför att alla samlas klockan 8 och räknar med att stanna på cupen fram till det sista laget spelat klart ungefär kl 13:30. Spelschemat kommer skickas ut via mail imorgon 22/8 medan lagen presenteras på plats. Vid sjukdom behöver ni meddela oss ledare via mail eller sms. Telefonnummer till oss ledare skickas ut med spelschemat. Lite att tänka på: Det är tungt för tjejerna att spela fyra matcher på en förmiddag. De behöver vara utvilade och se till att fylla på med energi mellan matcherna. Om vi kan spela med tre lag utan att låna lediga spelare är det ca 30 min-1h vila mellan matcherna. Tänk på att barnen förutom att fylla på med energi också behöver vätska mellan matcherna. Det är också bra om de tar det lite lugnt mellan matcherna. De ska ha matchställ med gröna strumpor. Skulle ni sakna gröna strumpor så hör av er. Vi har inte hunnit få större ställ än, men det kommer under hösten. Inga smycken eller örhängen. Nytagna hål går säkert bra att tejpa. Vi ser gärna att tjejerna har håret uppsatt då vi ser att håret är i vägen för dem när de spelar även om de kanske inte tänker på det själva om de är vana vid utsläppt hår. Nu ser vi fram emot att det blir en bra cup, mycket också tack vare alla ni föräldrar som ställer upp och fixar! F-14 Fotboll 21 aug 2022 1kommentar
  • Info kring start av höstterminen 22/23 i innebandy P-11

    Nu är det dags att dra igång höstterminen i innebandy och vi hoppas att killarna är redo och sugna på att sätta igång. Första träningen för bägge grupperna kommer vara lördag den 3:e september. Tiderna för seriematcherna är ej satta än men så fort dessa är klara kommer alla matcher och tider läggas ut på laget.se (sannolikt startar serierna i mitten av oktober). Det har varit många turer fram och tillbaka om hur seriespelet för Blå serie (ålder 9-12 år) skulle se ut och den infon vi har haft fram till för ca 2 veckor sedan är att svår grupp skulle spela 5 mot 5 + målvakter på stor plan och av den anledningen anmälde vi oss till denna klass. Nu har det tagits ett nationellt beslut att samtliga klasser i Blå serie skall spela 4 mot 4 + målvakter med planstorlek på 15x30 meter mer om detta finns att läsa här Med anledning av detta kommer vi spela med 3 lag även i år (förra året var det lite svårt att manna upp vissa matcher, men detta upplägg kommer göra det lättare). Upplägget kommer således se likadant ut som förra året, totalt har vi 39 st killar som anmält intresse vi kommer därför ha 3 lag (vit, grön och svart) med 13st killar i varje för seriematcher (samma lag som vi avslutade förra säsongen med). De 2st träningsgrupperna (vit och grön) kommer också bestå från förra säsongen med 2 träningstider på lördag 1 träning på tisdag och 1 träning på onsdag. Precis som förra året körs helgens träningar i Torshallen, vardagarsträningar i Björlandahallen (alltså 2 träningar i veckan/grupp). Vi vet att veckoträningarna kan vara utmanande och kollidera med andra aktiviteter, därför kommer vi fortsätta på samma sätt som förra året att alla killar bjuds in till båda träningarna. Tanken är att man väljer sin tid (dvs tisdagar för vit träningsgrupp och onsdagar för grön träningsgrupp) om man kan. Krockar det med annat är man dock välkommen att anmäla sig till alternativ dag. Vi har även haft några killar som vissa veckor deltagit på båda veckoträningarna. Det kommer fortsatt vara okej så länge gruppstorleken är hanterbar. Inför träningarna ser vi gärna att man kommer 10-15 min innan träningen börjar så hinner grabbarna snacka av sig, byta om, hjälpa till med att sätta upp sargen för att vi skall vara väl förberedda när träningstiden börjar. Ansvarsområden i tränarstaben kommande säsong ser ut enligt nedan. Lagledare: (administrativt ansvariga för anmälningar inför seriematcher och laget utskick) Johan Myhr Lag svart Martin Strandberg Lag grön Martin Jarlegren Lag vit Träningsansvariga: (Upplägg av träningar, mål och struktur) Marcus Seger Örjan Chrysander Stefan Gustafsson Fredrik Löfgren Niclas Tjäder Cupansvarig: Daniel Werme I de flesta fall fungerade anmälan till träningar och matcher bra, men vi vill verkligen be er att amäla/tacka nej så snart som möjligt efter att ni fått kallelse. I år kommer vi även stänga sista anmälningstid på laget.se 2 dagar innan match, detta för att vi skall ha möjlighet att ta in reserver om det skulle finnas behov för detta. Slutligen vill vi bara påminna om att pojkarna skall ha med sig klubba, glasögon, skor och vattenflaska till träningarna, gärna även något i magen. Har de ej glasögon med sig kan de tyvärr inte delta eftersom försäkringar ej gäller om det skulle hända en olycka. De nya matchkläderna som beställdes i slutet av våren finns ännu inte på plats, så där ber vi att få återkomma längre fram. Har ni som vårdnadshavare några frågor kan ni ställa dem i kommentarsfältet nedan, eller kontakta någon av oss ledare. Mvh Tränarna innebandy P11 P-11/12 Innebandy 21 aug 2022 0kommentarer
  • Behövs nytt matchställ?

    Hejsan! Pojkarna växer och en del behöver nya matchställ inför kommande säsong. Meddela mig här vilken storlek de har idag och vilken storlek de behöver framöver. Största barnstorlek är 164, nästa är sedan XS. Meddela även om ni behöver strumpor och även vilket nummer de har på tröjan idag. (Vi vill undvika att 2 pojkar har samma nummer.) Mvh Mikael P-10 Fotboll 21 aug 2022 15kommentarer
  • Träning flyttad till Björlandahallen 28/8 och 4/9

    Hej, på grund av Zenith cupen kommer vi ha våra 2 kommande träningar i björlandahallen som ligger bredvid trulsegårdsskolan. Adressen är Emilie Lejmans väg. Samma tid som vanligt 10-11. På grund av cupen kommer det nog vara ont om parkeringar i närheten så försök cykla ,gå eller samåk om ni har möjlighet. F-15 Fotboll 21 aug 2022 0kommentarer
  • Information om Zenith-cupen

    Hej allihop! Nu är det snart dags för Zenith-cupen! Jag bifogar en ny bemanningsöversikt, med några små justeringar, så kolla noga så att ni vet när ni blivit tilldelade era pass. I bilagan finns också våra arbetsuppgifter beskrivna, om ni vill kolla på dem innan. På vår cupdag, lördagen den 27/8, ska samtliga spelare lämna in en HEMBAKAD kaka, alternativt bullar eller muffins. Detta ska lämnas in i klubbhuset, där serveringspersonalen kan svara på var ni ska lägga er kaka. Det kommer att finnas en lista där, där ni kan pricka av er när ni lämnat in er kaka. Hör gärna av er om det är något som är oklart, eller om ni undrar något. Ska bli så kul att göra detta för tjejerna! Mvh Åsa Lidman, Mollys Johannessons mamma tel 0708-271704 Bemanning Zenith-cupen 2022 F-13 Varje familj har blivit tilldelade två arbetspass, om tiderna inte passar hoppas jag att ni kan byta med varandra. Passen är indelade i två olika kategorier, då vårt uppdrag; Vaktmästeri och områdesplanering, verkar innebära mest arbete när området ska byggas upp (bl a resning av tält och skyltning) och packas ihop. Därför bemannas dessa pass med fler personer än de under själva speltiden. 1. Tuffare pass, där tält ska resas innan och plockas ner efter cuphelgerna. 2. Lite lättare pass, när tex papperskorgar ska placeras ut och skyltar sättas upp. Mer info om specifika arbetsuppgifter kommer längre fram. Även tränare och föräldrar med andra uppdrag för Zenith behöver bemanna cuphelgerna, men endast med ett pass. Det passet kommer vara ett pass i kategori 1. Kategori 1: Fredag 26/8 kl 17 – ca 20 1. Molly Johannesson 2. Nora Aldensjö 3. Isabella Bringdahl - Fridlundh 4. Alicia Engqvist 5. Natalie Frih Söndag 29/8 kl 14 - 21 1. Molly Johannesson 2. Molly Wassberg Ruud 3. Maxine Ristov 4. Felicia Stefansson 5. Isabella Lindström Sandqvist Fredag 2/9 kl 17 – ca 20 1. Enya Mårtensson 2. Molly Stridell 3. Alma Westerberg Kindberg 4. Alice Åhman 5. Stella Andersson Brys Söndag 4/9 kl kl 14 - 21 1. Enya Mårtensson 2. Amelia Eriksson 3.Stella Grönstedt 4. Ella Palmqvist 5. Astrid Carlsson Kategori 2: Lördag 27/8 kl 07 -14 1. Alicia Schüler 2. Ada Strand 3. Alice Åhman Lördag 27/8 kl 14 - 21 1. Matilda Voland 2. Natalie Frih 3. Molly Stridell Söndag 28/8 kl 07 -14 1. Ella Palmqvist 2. Isabella Bringdahl - Fridlundh 3. Alicia Engqvist Lördag 3/9 kl 07 -14 1. Maxine Ristov 2. Felicia Stefansson 3. Astrid Carlsson Lördag 3/9 kl 14 - 21 1. Natalie Olson 2. Alicia Schüler 3. Ada Strand Söndag 4/9 kl 07 -14 1. Stella Andersson Brys 2. Isabella Lindström Sandqvist 3. Natalie Olson Hör gärna av er om något är oklart eller olösbart, så hjälps vi åt! Mvh Åsa Lidman, Molly Johannessons mamma asa.lidman@hotmail.com tel 0708-271704 Beskrivning av arbetsuppgifter: Fredag: • Sätt upp stora tältet utmed staketet mot Bjurforsplanen. Tältet tillsammans med instruktionen finns i containern. Glöm ej att förankra tältet ordentligt. • Flytta utebänkarna så att dessa står under stora tältet. • Sätt upp det andra stora tältet mot andra planen. Tältet finns i containern. Glöm ej att förankra tältet ordentligt. • Sätt upp infodisktältet. Detta ställs bredvid det andra stora tältet mot planen fast på andra sidan grinden. Tältet finns i containern. Glöm ej att förankra tältet ordentligt. • Sätt upp skyltar för ”Informationsdisk” och ”Sjukvård”. • Planera för förvaring av upphittade saker (papplåda eller plastpåse). Denna ska sedan ställas vi infodisken under dagarna. • Förbered pantinsamlingslådorna och sopkorgarna genom att tejpa ihop kartongerna som finns i containern. Sätt i en soppåse i varje låda. Ställ sopkorgar och pant-lådor så långt som möjligt bredvid varandra. Gärna några ute på planerna vid sidan av planerna (detta görs dock under lördag och söndag (se nedan). Lördag: • Lås upp Zenithgården, Hovgården, grindarna och A-gräset. • Ställ ut skoborstar utanför omklädningsrummen. • Placera ut pantburksamlingslådorna samt soplådorna (se ovan). • Hjälp till att plocka fram saker till infodisken samt sätta upp flaggor mm. • Placera ett parasoll över hamburger-bordet - d v s där gästerna själva tar ketchup & senap. Parasoll finns i containern. • Efter dagens slut (påbörja nedan arbetet så tidigt som möjligt): • Plocka in alla sopkorgarna samt pantinsamlingslådorna. Förvara dessa i klubbhuset under natten. • Plocka in parasollerna. Förvaras i containern. • Plocka in högtalarna (kablarna kan hänga ute under natten). Förvara dessa i klubbhuset under natten. • Lås grindarna, A-gräset samt Hovgården. • Säkerställ att Zenithgården blir låst när sista personen lämnar Söndag: Samma som lördag, samt efter cupens slut: • Kvällspasset hjälper till att ställa iordning möbler och återställa bägge lokalerna och hela området helt efter cupen. • Hjälp till att packa Zenithcupens saker i containern. Bra att ha med sig (framförallt på fredag); • Häftpistol • Skruvdragare • Arbetshandskar (gäller även alla föräldrarna som är med och monterar) PS! Glöm inte lämna in en hembakad kaka på lördag 27/8! F-13 Fotboll 21 aug 2022 13kommentarer
  • Visa fler nyheter