Fredagsmys på läktaren i Björlandahallen!?
Nu på fredag den 14:e, kl.19.30 tar vårt A-lag emot Mölndals IBF. Båda lagen är nykomlingar i div3 och har inledningsvis tagit full pott med 2 vinster utav 2 möjliga. Frågan är vilket lag som lyckas behålla ägget i förlustkolumnen? Mölndal har förstärkt truppen med några namnkunniga nyförvärv inför denna säsong, och det kommer med all sannolikhet bli en mycket fysisk, och underhållande match! Varmt välkomna!
Herr Innebandy
13 okt 2011
0kommentarer
Stora hjärtan gav fullpott!
Eken IBK - IK Zenith 2-3 (0-1, 1-1, 1-1) ------------------------------------------------------------------- I fredagskväll tog IK Zenith sin andra raka seger för säsongen. Mötet på betonggolvet i Ekenskolan skulle visa sig bli en oerhört rafflande tillställning. Inför starten är det två lag som bestämt sig att inte ge motståndarna något att utnyttja. Matchinledningen var avvaktande, Ekens talangfulla forwards sätter hög press så fort tillfälle ges och låter inte oss bygga upp något eget spel. Åt andra hållet så står vi oerhört rätt i positionerna och tvingar ut deras skyttar till sämre lägen. I den 15de matchminuten gör vi det förlösande 1-0 målet som öppnar upp matchbilden. Målet uppfattade jag som en ren slump där Girre skjuter på Tim som får bollen att ändra riktning in i nätmaskorna. Matchprotokollet visar annars en händelselös första period där endast Micke drar på sig en diskutabel U2a i periodens sista sekund. En utvisning som vi klarar av utmärkt utan några farligare chanser för Eken. Spelet i andra är tufft, hemmalaget använder sig upprepande gånger av fula armbågar och andra tjuvknep som domarna tyvärr missar. Eken gör det bra på det sättet att de får oss att släppa fokus på matchen och istället anpassa oss efter vad de gör på planen. Några spelare hos hemmalaget bör ha en eloge för sitt uppförande trots allt. Ett exempel är nummer 42, Jim Johansson, som är regissören bakom det mesta Eken skapar framåt. Logiskt nog är det han som gör kvitteringen när halva matchen är spelad, ett skott snyggt placerat i bortre hörnet. 16:32 visar klockan när vi tar ledningen återigen. Clywert drar på sig två spelare för att sedan droppa bollen bak till Rasmus som sätter den i öppen kasse. Dessvärre visar det sig att någon glömt skriva upp honom i protokollet och vi åker på en blytung 5 minuters utvisning. I förvirringen runt utvisningen samlar vi ihop styrkorna i truppen och bestämmer oss för att enbart fokusera på uppgiften och offra oss till 100 % för varandra. När U5an var avklarad stod de fortfarande 2-1 till Grönvit. Starkt! Repliken kommer istället 05:25 in i sista perioden, efter lite flipperspel studsar bollen in i slottet där forwarden slår in 2-2. Zenith ropar på avblåsning för hopp, domaren friar. Strax innan målet ligger en Eken-spelare ner och spelar innebandy. Vi ropar på "U2 liggande spel", domaren ger oss "U2 protest mot domslut". Sista målet i matchen gör vi med 12 minuter kvar att spela, Clywert drar in den i bortre krysset. En sista forcering av Eken klarar vi av galant och de så viktiga poängen går till Verde Bianchi! /#99
Herr Innebandy
9 okt 2011
0kommentarer
Match mot Eken IBK nu på fredag 7/10
Dags igen för Green Stars att ta sig an nästa motståndare. Denna gång blir det Eken IBK som i sin hemmahall vid Ekens Center i Kållered möter våra Grön-Vita kl 20.00!! Forza Verde Bianci!
Herr Innebandy
5 okt 2011
0kommentarer
Vinst i seriepremiären!
Efter mycket arbete från både ledarstab och spelare var det äntligen dags för premiär i Div.3 ! Man kände att det fanns en viss spänd förväntan i luften. Matchinledningen var trevande men efter 5 min gör Zenith 1-0. Sedan börjar vi ta över mer och mer. Dock kvitterar Myggenäs i Zeniths powerplay,på en tveksamt dömd straff. Tyckte vi på läktaren i alla fall. Men vi hinner dock replikera till 2-1 i samma powerplay. Innan perioden är slut gör Zenith 2 mål till. Det sista var ett riktigt snyggt samarbete mellan Rasmus och Erik! Perioden slutar 4-2. En dryg minut in i andra gör Zenith 5-2. Då kändes matchen "säker", men vi som har erfarenhet av innebandy vet att man aldrig kan vara säker. Zenith har sedan raskt tre powerplay på raken som man inte utnyttjar. Ett eller två mål där så hade kanske matchen varit klar. Istället så reducerar Myggenäs till 5-3 vilket blir resultatet efter period 2. Myggenäs börjar sedan 3:e som dom slutade den 2:a genom att reducera ytterligare en gång. Nu började det bli riktigt nervöst på läktaren och kanske även på bänken. Men snabbfotade Rasmus fixade på egen hand en tvåmålsledning igen. Uppträngd i hörnet av två spelare vänder han upp emellan dom och går in framför mål. Mycket snyggt! Men säg den glädje som varar, drygt halvägs in i perioden så reducerar Myggenäs igen. Nu blev det nervöst........igen . Efter ytterligare ett powerplay som vi inte kan utnyttja tar Zenith en timeout för att formera styrkorna inför dom sista 5 minuterna. Myggenäs får sedan två spelare utvisade med drygt tre minuter kvar. Den ena kan inte hålla tyst så han får ytterligare 2+10! Tack för den. Zenith spelar av dom sista fyra minuterna utan att ta några risker. Slutresultat 6-5 En ok match av Zenith som man kanske borde avgjort i ett tidigare skede av matchen. Powerplayspelet lämnade väl en del övrigt att önska. Men det blev 3 poäng och det är det som räknas i slutändan. Per 1: 1-0 Sam ass Simon 2-1 Jocke L ass Tobbe M 3-1 Girre ass Simon 4-2 Erik ass Rasmus Per 2 5-2 Sam ass Tim Per 3 6-4 Rasmus Det ligger fler bilder från matchen i mappen Bilder under Meny. Forza Verde Bianci
Herr Innebandy
2 okt 2011
0kommentarer
Green Stars vs Myggenäs IBK Söndag 14.30!
Green Stars öppnar i serien mot Myggenäs IBK nu på söndag kl 14.30 i Björlandahallen. Laget som gått upp till Division 3 i år får tufft motstånd i öppningsmatchen, Myggenäs vilket är ett ungt lag, placerade sig på 5:e plats i 3:an förra säsongen, så det är upplagt för riktigt vass innebandy! Kom ner och stötta laget som är hetare än någonsin. Flera nya spelare samt en taggad ledarstab! Forza Verde Bianci
Herr Innebandy
30 sep 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter