• På söndag 14.00 smäller det i Björlandahallen igen!

    Denna gång är det Partille som kommer på besök. Deras lag består av en skön mix av gammalt och ungt, ett imponerande åldersspann där yngst är 16 år och äldst 41 år! Partille har inlett serien ganska bra med 2 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust. För egen del så måste man ju säga att vi har haft flyt i inledningen av serien. Det är såklart härligt när det är så, men vi får inte bli bekväma och tro att det gör sig självt. Stenhårt jobb i varje byte med full fokus på att göra allt för lagets bästa, är det som gäller! Vi kommer till match på söndag med en bra träningsvecka i benen, hel taggade för att ge talangfyllda Partille en rejäl och sevärd kamp om de 3 poängen! Vi ses på söndag! Herr Innebandy 27 okt 2011 0kommentarer
  • Referat: Högsbo Allmänna IK - IK Zenith

    4:e raka vinsten! 4-10 (1-5, 1-3, 2-2) Zenith tog idag sin fjärde raka seger mot Högsbo på bortaplan i Flatåshallen, en smal, kort, trång hall som är mycket svårspelad. Det blev från första tekning en match med mycket kamp, men där Zenith stod för de spel som fanns. Man försökte och lyckades riktigt bra långa stunder i framförallt första och andra perioden, men tyvärr så kom man ibland in i Högsbos rallarbandy. 1:a Perioden: Vi tar tag i matchen från början, pressar på rätt bra mot Högsbos defensiva spel där dom mest försöker på kontringar, och efter 5 min tar vi ledningen med 0-1 genom Tim. Sen fortsätter vi mala på och gör 0-2, men Högsbo reducerar bara minuten senare till 1-2 i mitten av perioden. Det är i vissa delar av perioden inget skönspel men vi äger perioden, och i minut 15 gör vi både 1-3 och 1-4 och sen kommer 1-5 i 19e minuten. 2:a Perioden: Spelet ser ut som i första, vi spelar bra innebandy med bra passningsspel och många bra avslut medan Högsbo fortsätter sitt defensiva spel och väntar på våra misstag för att sen kontra. Och redan i första minuten kommer 1-6 genom Jocke P, i 5:e minuten åker Ermesjö på en 2:a för slag. Vårt boxplay är riktigt bra och vi håller rent framför duktiga Robban i mål. Minuten efter att vi är fulltaliga gör Girre 1-7, sen tar Högsbo Time Out för att snacka ihop sitt lag. Det har ingen större effekt för i 16e minuten gör vi också 1-8. I slutet på perioden får Högsbo göra 2-8 efter lite slarv i försvarsspelet. 3:e Perioden: 3e perioden blir jämnare, Högsbo får mer att säga till om, vi tappar de spel vi hade i dom 2 första perioderna. Det blir mycket slarv och de känns som fokus har försvunnit en del. Högsbo får en utvisning i 4e minuten där vi dock har ett bra PP men tyvärr inte får satt nån kasse. Bra passningsspel och mycke rörelse och många bra chanser men Högsbo reder ut det, sen när vi får nästa PP i 9e minuten så hoppas vi på ett mål men i en kontring så får vi en straff emot oss efter ett slag bakifrån av Clywert när han jagar efter. Högsbo gör 3-8 på straffen. I 11e minuten får vi nytt PP som vi inte utnyttjar istället gör Högsbo 4-8 strax efter dom blivit fulltaliga. Men de hinner aldrig bli nervöst för bara minuten senare i 14e minuten punkterar Ermesjö definitivt matchen med sitt 4-9 mål sen avslutar Heddan med ett snyggt skott i krysset och fastställer slutresultatet till 4-10. Herr Innebandy 23 okt 2011 0kommentarer
  • 4.e Raka Vinsten!

    4-10 (1-5, 1-3, 2-2) Zenith tog idag sin fjärde raka seger mot Högsbo på bortaplan i Flatåshallen, en smal, kort, trång hall som är mycket svårspelad. Det blev från första tekning en match med mycket kamp, men där Zenith stod för de spel som fanns. Man försökte och lyckades riktigt bra långa stunder i framförallt första och andra perioden, men tyvärr så kom man ibland in i Högsbos rallarbandy. 1:a Perioden: Vi tar tag i matchen från början, pressar på rätt bra mot Högsbos defensiva spel där dom mest försöker på kontringar, och efter 5 min tar vi ledningen med 0-1 genom Tim. Sen fortsätter vi mala på och gör 0-2, men Högsbo reducerar bara minuten senare till 1-2 i mitten av perioden. Det är i vissa delar av perioden inget skönspel men vi äger perioden, och i minut 15 gör vi både 1-3 och 1-4 och sen kommer 1-5 i 19e minuten. 2:a Perioden: Spelet ser ut som i första, vi spelar bra innebandy med bra passningsspel och många bra avslut medan Högsbo fortsätter sitt defensiva spel och väntar på våra misstag för att sen kontra. Och redan i första minuten kommer 1-6 genom Jocke P, i 5:e minuten åker Ermesjö på en 2:a för slag. Vårt boxplay är riktigt bra och vi håller rent framför duktiga Robban i mål. Minuten efter att vi är fulltaliga gör Girre 1-7, sen tar Högsbo Time Out för att snacka ihop sitt lag. Det har ingen större effekt för i 16e minuten gör vi också 1-8. I slutet på perioden får Högsbo göra 2-8 efter lite slarv i försvarsspelet. 3:e Perioden: 3e perioden blir jämnare, Högsbo får mer att säga till om, vi tappar de spel vi hade i dom 2 första perioderna. Det blir mycket slarv och de känns som fokus har försvunnit en del. Högsbo får en utvisning i 4e minuten där vi dock har ett bra PP men tyvärr inte får satt nån kasse. Bra passningsspel och mycke rörelse och många bra chanser men Högsbo reder ut det, sen när vi får nästa PP i 9e minuten så hoppas vi på ett mål men i en kontring så får vi en straff emot oss efter ett slag bakifrån av Clywert när han jagar efter. Högsbo gör 3-8 på straffen. I 11e minuten får vi nytt PP som vi inte utnyttjar istället gör Högsbo 4-8 strax efter dom blivit fulltaliga. Men de hinner aldrig bli nervöst för bara minuten senare i 14e minuten punkterar Ermesjö definitivt matchen med sitt 4-9 mål sen avslutar Heddan med ett snyggt skott i krysset och fastställer slutresultatet till 4-10. Period 1: 0-1 Tim, utan ass 5min 0-2 Jocke P, ass Erik 9min 1-2 Högsbo 10min 1-3 Tim, ass Girre 15min 1-4 Clywert, utan ass 15min 1-5 Girre, ass Tim 19min Period 2: 1-6 Jocke P, ass Micke 1a min U2 Ermesjö slag 5min 1-7 Girre, ass Lindberg 8min 1-8 Jocke P, ass Clywert 16min 2-8 Högsbo 18min Period 3: U2 Högsbo Slag 4min U2 Högsbo Snack 9min Straff Högsbo 10min 3-8 Högsbo på straff 10min u2 Högsbo Spel utan klubba 11min 4-8 Högsbo 13min 4-9 Ermesjö, ass Lindberg 14min 4-10 Heddan, ass Simon 16min Bilder från matchen finns som vanligt i mappen Bilder, kolla in alla fina bilder från Hanna. Herr Innebandy 23 okt 2011 0kommentarer
  • Jakten på 3-poängare fortsätter!

    Till helgen är det återigen dags för våra grönvita hjältar att beträda spelplanen i division 3. Motståndet för veckan är Högsbo Allmänna IK som har en seger och två förluster bakom sig. Förra helgen förlorade laget mot Landvetter med 11-2, ett resultat som kan förklaras enkelt genom att hemmalagets effektivitet var enormt hög. Högsbo imponerade, trots resultatet, med sina livsfarliga kontringar. Var det seriens snabbaste kontringar jag såg? Ett resultat likt detta är inget vi kan förvänta oss. Revanschsugna Högsbo, i sin hemmaborg, kommer slita som djur över hela banan i 60 minuter för att knipa åt sig den värdefulla vinsten! Sett till lagens spelstil tyder allt på att en fartfylld innebandy som inte bör missas! Så se till att tar er till Flatåsskolan på söndag och skapa en underbar inramning för Verde Bianchi! Matchstart 12:20 Herr Innebandy 19 okt 2011 0kommentarer
  • Stora hjärtan gav full pott igen!

    Zenith-Mölndal 7-6 (4-2, 2-2, 1-2) Efter två raka vinster var det återigen dags för hemmamatch i borgen. Denna gång mot Mölndal, som gick upp från fyran tillsammans med Zenith och Landvetter. Då Mölndal slog Landvetter i förra omgången kändes det som att motståndet denna kväll skulle bli extra tufft. Matchen startade i ett intensivt tempo från båda håll med ett litet övertag för Mölndal, men trots det stod våra killar upp bra. Efter drygt fyra min kör Göte (han borde söka patent på sin plastmagnet) en egen solo raid, pang,1-0. Sen bågar Simon in 2-0 efter 5.30. Ett gott tecken på att vi har backar som också kan producera framåt. Två minuter senare står det 3-0, ett mycket snyggt samarbete mellan Tim och Sam! 12.44 ville Erik också vara med och leka . då han på en kontring gör fyran. Allt kan sammanfattas med ett ord, EFFEKTIVITET! I det läget kändes det som vi var på väg att köra över Mölndal....men....så var det detta med sporten innebandy, innan perioden var över så hade Mölndal reducerat två gånger om. Period 2 börjar precis som 1:a, enormt intensivt och böljande. Tyvärr så är det Mölndal som har marginalerna på sin sida och gör två mål till efter drygt halva perioden. Då kändes det tungt på läktaren. Vet ej hur spelarna kände det men i detta läget visar dom en jäkla moral! En minut efter deras kvittering tar Zenith ledningen igen genom Rasmus. Sen får vi ett powerplay där Clywert som point ,passar Simon som passar Clywert som passar Jocke L som passar Clywert som passar Simon etc etc etc, där Jocke till slut laddar bössan och skjuter 6-4! Perioden slutar med ett ytterligare powerplay där vi strular till det och åker på en utvisning. Period 3 börjar således med spel 4 mot 4. Ytorna blir stora och det tar inte mer än 10 sekunder! för Mölndal att reducera....men glädjande nog replikerar Zenith 7 sekunder senare till 7-5! Sen fortsätter det intensiva och böljande spelet (f...n vad jag upprepar mig) När vi sedan åker på en utvisning då det återstår drygt 2 minuter, tar Mölndal ut målvakten för att försöka komma ikapp.Och dom lyckas reducera efter 19.16. Men trots Mölndals ansträngningar lyckas dom inte komma ikapp och Zenith vinner med 7-6! Den här matchen innehöll allt, intensitet,kamp,målchanser. Killarna visade en enorm moral och kampvilja. Det känns också som dom fokuserar på rätt saker. Såna här typ av matcher har ju en tendens att spåra ur ibland (givetvis hänger mycket på domarna också) och då gäller det ju att hålla huvudet kallt. Så kan killarna fortsätta med denna inställningen lär resten av säsongen bli riktigt intressant. Matchens lirare för Zenith blev Nr 21 Michael Jacobsson! Bra jobbat Micke! //Webbmaster Herr Innebandy 16 okt 2011 0kommentarer
  • Visa fler nyheter