Alla till Öckerö på fredag!
På fredag kl 19.30 spelar Green Stars borta mot Öckerö som för närvarande ligger 2:a i tabellen, en poäng före Zenith. Så packa ihop er i bilarna, ta med er tutor och flaggor så bär vi fram laget till ännu en seger! Verde, Bianco per la vittoria!
Herr Innebandy
13 dec 2011
0kommentarer
Målfest i Björlandahallen?
Söndagen den 11/12 kommer Frontside Råda Portar på besök. FRP har på de inledande 9 matcherna gjort hela 74 mål, vilket ger ett snitt på 8.2 gjorda per match, inte illa! Dessvärre för dem så har de släppt in en hel del, 9,3 i snitt. Så vill ni se mål och härlig fysisk innebandy så kommer ni till Björlandahallen imorgon kl.14,30 väl mött!
Herr Innebandy
10 dec 2011
0kommentarer
Nyförvärv
Vi hälsar Patrik Jörgensen välkommen till Green Stars! Kommer närmast från Backadalen. Patrik säger till Red. att han har haft speluppehåll ett tag men är nu grymt sugen på spel igen! Benvenuto!
Herr Innebandy
7 dec 2011
0kommentarer
Referat: IBK Walkesborg 99 - IK Zenith
Förlust i Uddevalla Matchen i Uddevalla blev tyvärr en jobbig föreställning. En på förhand kanske lätt match då Walkesborg inte hade inhystat någon 3-poängare denna säsong. Men man har ju sett sådana här matcher tidigare och det är ju inte ovanligt (enligt en gammal klyscha),att vilja slår klass. Och tyvärr besannades det även denna kvällen. Men det såg faktiskt lovande ut till en början. Trots ett knackigt spel så ledde Zenith med 0-4 i början på 2.a perioden. Sen började det gå riktigt snett. Först gör Walkesborg 1-4 efter många diskussioner. Bollen var tydligt inne i mål men domaren som var närmast blåste inte för mål och domaren som var längst ifrån hade tydligen sett att den var inne och sen det tog ytterligare en lång stund innan det hade diskuterats färdigt med med bägge lagen. Kanske att allt fokus riktades åt fel håll efter denna situationen men oavsett så gick allt snett efter detta. Det tar sedermera inte lång stund förrän Walkesborg reducerar ytterligare en gång. Sedan åker Ermesjö på ett matchstraff, en tveksam sådan. I denna sitationen åker vi på en 5:a och och Walkesborg på en 2.a. Efter dom 2 första minuterna har Walkesborg således ytterligare 3 min i numerärt överläge. På dom tre minuterna gör dom både 3-4 och 4-4. Och som inte det var nog, 30 sekunder efter deras powerplay tar dom ledningen med 5-4. Tyvärr så återhämtade sig aldrig Zenith efter detta trots vissa försök att komma ikapp. Matchen slutar således med seger för Walkesborg med 8-5. FORZA VERDE BIANCHI /webbmaster #18 i Gubbhyllan
Herr Innebandy
5 dec 2011
0kommentarer
Förlust i Uddevalla
Matchen i Uddevalla blev tyvärr en jobbig föreställning. En på förhand kanske lätt match då Walkesborg inte hade inhystat någon 3-poängare denna säsong. Men man har ju sett sådana här matcher tidigare och det är ju inte ovanligt (enligt en gammal klyscha),att vilja slår klass. Och tyvärr besannades det även denna kvällen. Men det såg faktiskt lovande ut till en början. Trots ett knackigt spel så ledde Zenith med 0-4 i början på 2.a perioden. Sen började det gå riktigt illa. Först gör Walkesborg 1-4 efter många diskussioner. Bollen var tydligt inne i mål men domaren som var närmast blåste inte för mål och domaren som var längst ifrån hade tydligen sett att den var inne och sen det tog ytterligare en lång stund innan det hade diskuterats färdigt med med bägge lagen. Kanske att allt fokus riktades åt fel håll efter denna situationen men oavsett så gick allt snett efter detta. Det tar sedermera inte lång stund förrän Walkesborg reducerar ytterligare en gång. Sedan åker Ermesjö på ett matchstraff, en tveksam sådan. I denna sitationen åker vi på en 5:a och och Walkesborg på en 2.a. Efter dom 2 första minuterna har Walkesborg således ytterligare 3 min i numerärt överläge. På dom tre minuterna gör dom både 3-4 och 4-4. Och som inte det var nog, 30 sekunder efter deras powerplay tar dom ledningen med 5-4. Tyvärr så återhämtade sig aldrig Zenith efter detta trots vissa försök att komma ikapp. Matchen slutar således med seger för Walkesborg med 8-5. FORZA VERDE BIANCHI /webbmaster #18 i Gubbhyllan
Herr Innebandy
5 dec 2011
0kommentarer
Visa fler nyheter