Clywert -Dax att vakna!
Nu på söndag kl.16,30 så kommer FBC Lerums frejdiga och talangfulla lag på besök för att mäta sina krafter med vårat kära Verdi-Bianchi. Högt tempo och hårda närkamper utlovas, så kom och stötta våra grön-vita krigare! Hemsidan passade på att ta pulsen på Fredric Clywersköld: Hur känns det efter de två inledande matcherna i div2? - Det känns såklart surt efter två uddamålsförluster. Vi räknade med att vi skulle få en tuff inledning, vilket också visade sig stämma. Men vi har ändå som nykomlingar lyckats pressa två topptippade lag! Vad tycker du om kvalitén i div2, som väntat, bättre eller sämre? - Ungefär som väntat. Man märker en kvalitétshöjning på i stort sett allt, främst passningsspel och avslut. Det är svårare att komma till bra lägen och man måste verkligen kämpa för chanserna. Hur är stämningen i truppen? - Som alltid i Verdi-Bianchi, på topp! Vi visste vad vi gav oss in på och låter inte inledningen knäcka oss. Vad tror du krävs av er för att få ta säsongens första 3-poängare på söndag? - Att det inte tar 2 perioder innan vi vaknar till. Vi får inte bjuda på något, samtidigt som vi måste bli mer effektiva själva, då går det vägen. #11
Herr Innebandy
17 okt 2012
0kommentarer
Så nära....så nära
Säsongens första bortamatch mot ett lag som satsar mot division 1 och rustat därefter. Att möta Marstrand i Mimershus kom att bli en svår nöt att knäcka, för svår. Vi inledde alldeles för ängsligt, respekten för sisu hit och humrar dit var uppenbart för stor. 2-0 i första kom att bli 3-0 inför tredje. Då valde vi att stuva om lite i laget och det gav onekligen utdelning. 3-1 tryckte Alexander Sandberg in efter konstant press mot värdarna, assisten kom från Fredric Clywersköld. Blott nio sekunder senare, när klockan visade på 05.40 satte Tim Olofsson 3-2 med ett skott rätt upp i taket från slottets mitt, passen stod Sam Kalin för. Nu var vi på gång, det var därför ingen större skräll att kvitteringen kom, efter 09.24. Målskytt Bazraie Sam Kalin, assist från Johan Selindh. Nu, när vi som nykomlingar vänt på ett tillsynes hopplöst läge skulle inget hindra vår väg mot de första poängen. Men, så händer det igen. Ett mål i baken som kom från ingenstans. Vi skall inte ta ifrån Marstrand dess seger, ty de hade om inte annat två bollar som måste varit max en millimeter från att gå stolpe in istället för, som det blev stolpe ut. Men, man hade önskat att även vi kunde få "enkla" mål när de behövs som mest. Som nykomlingar får man inget gratis, det har vi förhoppningsvis lärt oss efter sex perioder, det är sextio kvar av säsongen. Minsta misstag straffar sig betydligt oftare ju högre upp i seriehierarkin man kommer. Till nästa omgångs match, söndagen den 21/10 kl. 16.30 hemma mot FBC Lerum tar vi med oss tredjeperioden från ikväll samt det faktum att vi "bara" släppt in nio mål efter två matcher, mot två av seriens bästa lag. Det lovar gott, så gå nu man ur huse för att stötta herrlaget, med er hjälp är nollan i segerkolumnen om en vecka raderad för evigt, vi lovar! Forza Verde Bianchi.
Herr Innebandy
14 okt 2012
0kommentarer
Marstrands IBK - IK Zenith
Nu på söndag, den 14/10 kl. 17.00 är det, mitt under hummersäsongen, vår tur att möta Marstrands IK i Mimershus A-hall. Värdarna inledde med att på bortaplan slå tillbaka Lindås utvecklingslag med 5-8. Med det resultatet presenterade sig seriens mest meriterade spelare Petteri Luokkanen med den äran. Två mål, lika många assist och en delad ledning i poängligan måste anses godkänt för en debutant. För vår del gick det sånär hela vägen i första omgången. Seriefavoriterna Guldhedens IK vann med 4-5 men med blott fem minuter kvar var det vi som ledde matchen. Nu råkar det vara som så att en match i H2 pågår minst 60 minuter, det är genom motgångar framgångar föds. Vi tar med oss uppträdandet, inställningen och alla chanser vi skapade - på söndag sitter dem! Veckans träningar har fortlöpt väl, eftersom det passerar 10 dagar mellan omgång ett och två har de med småskavanker fått möjlighet att kurera sig. Vill avslutningsvis hälsa alla underbara Zenithfans varmt välkomna, ert stöd är guld värt! Forza Verde Bianchi
Herr Innebandy
12 okt 2012
0kommentarer
Information från Sportchefen!
Äntligen Ända sedan sista matchen i våras har vi sett fram emot dagens match i Björlandahallen. IK Zeniths innebandysektion växer så att det knakar och A-laget har på rekordtid nått distriktets finrum, Div 2, och skapat sig en bas av unga spelare som kväll efter kväll fyller hallarna runt Torslanda. Jag kan lova att det finns ett gäng andra föreningar som avundsjukt iakttar den utveckling IK Zenith har. A-laget, som för bara några år sedan började som ett Kompisgäng, har blivit ett aktat motstånd i Göteborg. Trotts att laget varit uträknat och bortdömt ett flertal gånger under dessa år har vi varje gång kommit tillbaka starkare och än mer målinriktade. Till säsongen 2012/2013 har laget genomfört sin absolut hårdaste försäsong någonsin. Löpning och styrka har varvats med brottning vilket gett oss en bra grund att stå på inför den här säsongen. Patrik Nyman kommer sköta rodret tillsammans med Tobias Mentzer fram till att Tobias skadade knä tillåter honom att åter igen dominera på planen. Och med Ezio som materialare och Annelie som sjukvårdare kan spelarna alltid fokusera på bästa sätt, inför såväl träning som match. Jag vill också passa på att presentera samt hälsa de nyförvärv som vi gjort klart med välkomna till IK Zenith. Johan Selindh som redan idag finns i föreningen som ungdomstränare kommer garanterat ge oss ett lugn i spelet och i båset med sin pondus och rutin. Michael Jonsson kom som ett brev från posten till oss ifrån Sthlm och kommer bli en otrevlig överraskning för många lag i år. Fredrik Malmberg spelade närmast i Tygrikets Div 1 lag. Löpstark och "gör alltid sitt jobb" är nyckelorden. Emil Bech kom ifrån Älvstranden och har under försäsongen visat prov på en fantastisk fysik. Emil har ett målsinne utöver det vanliga vilket garanterat kommer visa sig under säsongen. Patrik Freter kom även han under sensommaren till oss ifrån Älvstranden. Patrik är en tränares dröm som alltid ger allt och är en blivande tvåvägsspelare av rang. Slutligen vill jag passa på att önska torsdagens motståndare Guldheden välkomna till Björlandahallen. Guldheden är en av favoriterna till seriesegern i årets väldigt svårtippade div 2 serie, så detta kommer garanterat att bli ett riktigt bra test för oss. Nu kör vi ! Daniel Skoog Sportchef
Herr Innebandy
3 okt 2012
0kommentarer
På torsdag smäller det i Borgen!
Seriepremiär och Green Stars har finbesök av serievinst tippade Guldheden Penguins! Tufft motstånd direkt så ta med släkt & vänner och kom ner & stötta vårt A-lag! Matchstart 20.30, be there or be square!
Herr Innebandy
30 sep 2012
0kommentarer
Visa fler nyheter