Fredagsmys i Borgen!
På fredag smäller det i borgen igen, kom och stötta Verdi Bianchi!
Herr Innebandy
31 okt 2012
0kommentarer
Siiilla gor tiiiiill!
Efter fyra omgångar har IK Zenith verkligen fått upp ångan. Storseger senast mot Backadalen med 6-13 och dessförinnan 12-2 mot Lerum. Naturligtvis är det bra med segrar och mycket mål framåt men det finns en fara, nämligen underskattning. På fredag gästas vi av Öckerö IBK som likt vi är nykomlingar men som ännu inte vet hur det känns att vinna i finrummet. Tre oavgjorda och en förlust tar de med sig in i omgång fem. Detta ställer extra krav på de grönvita krigarna. Förr eller senare vinner alla lag, att Öckerö kommer segra ser jag som en självklarhet, om än inte denna match. Vi skall göra vårt yttersta för att fortsätta på inslagen väg, med det fantastiska stödet från läktaren är min förhoppning att tredje raka fullpoängaren blir vår. Efter 16 perioders spel är seriens poängliga en fröjd att syna. Hela fyra spelare från Verdi Bianchi finns bland de 10 främsta. Bäst av alla är Alexander Sandberg med 15 poäng (6+9). Nu kör vi, Forza Verdi Bianchi! //Selindh
Herr Innebandy
31 okt 2012
0kommentarer
Mjaaauuuuuu
Bom Bom Bom Imorgon, lördag så startar TV4 en ny säsong av deras succéprogram men redan idag visade IK Zenith att de är bäst på Hisingen genom att vara så mycket bättre! Men det började trevande, efter första perioden stod det förvisso 1-2 till oss men det fanns mycket kvar att önska. Lite justeringar och vips var vi igång igen med ett helt annat tempo. 1-2 kom att bli 3-8, alltså 2-6 i mellanakten. Nu kunde inget stoppa oss, allra minst utsvultna lejon. Kanske skulle man satsat på att spela av sista perioden, hålla i bollen och låta tiden gå. Lite som Tyskland mot Sverige förra veckan... Men icke, IK Zenith vill bjuda på mål! 3-5 i sista perioden, totalt 6-13 och helt uppenbart var det vi som var så mycket bättre! Efter en sådan här utskåpning vill man förstås hylla hela laget men jag skall lyfta fram en del spelare och moment lite extra. Först och främst en stor portion beröm till er som satt på bänken i 60 minuter. Finns inget som är tråkigare, ändå inte ett ord med negativ klang, respekt! Likadant med er som efter 20 minuter och en lätt ledning fick kliva åt sidan. Vad ni tänkte lämnar vi åt er men ert uppträdande var mer än föredömligt. Sedan vill jag nämna staben runt laget med Herr Nyman som dirigent. Efter vår första match i H2 mot Guldheden hemma så hade Alexander Sandberg levererat två assist som skicklig back. Ändå valde Putte (mot undertecknads vilja) att placera honom som forward i matchen efter. Nu ligger Alexander Sandberg etta i hela seriens poängliga med smått löjliga 15 poäng (6+9) efter fyra matcher. Idag var han fantastisk, assist och mål om vart annat. Jag bockar och bugar. För övrigt har IK Zenith fyra spelare bland topp 10 i poängligan... En annan spelare som verkligen lyft sig är Sam Kalin. Idag gör han sin bästa match hittills för i år med grymt slit, bra avslut och härliga passningar. Dessutom går munnen i ett vilket höjer stämningen. Joakim Lindberg är en spelskicklig back som inte öser in poäng men som verkligen var bra, även idag. Magikern Fredic Clymersköld, ensam värd entrépengen. Att slå FBC Lerum med stora siffror är en sak, men att upprepa bedriften mot ett flera klasser bättre motstånd innebär hatten av. Stort tack till Gubbhyllan, ni är verkligen vår extraspelare. Nu ser vi fram emot nästa match, hemma mot lokalkonkurrenten Öckerö den 2/11 kl. 19.00. Väl mött då! Forza Verde Bianchi! //Selindh
Herr Innebandy
27 okt 2012
0kommentarer
Slaget om Hisingen
Nu på fredag, den 26/10 kl. 19.15 i Lundbystrand 1 så tas vi emot av IBF Backadalen för säsongens första derby. Båda lagen har inlett lite knackigt sett till poängskörd men i ett derby gäller andra tankar än tabellplacering. Ty, vi skall visa vilket lag som är bäst på Hisingen. IK Zenith kommer stärkta efter förra omgångens storseger mot FBC Lerum, tolv mål framåt lovar gott. Stekheta Alexander Sandberg tillsammans med artisten Fredric Clywersköld kommer göra livet surt för lejon på jakt. Väl mött önskar herrlaget! Hemsidan passade på att ställa några frågor till Joakim Lindberg som representerat båda föreningarna. Säsongens första 3-poängare i söndags, hur skönt? - Bättre än...ja iallafall väldigt skönt! Jag tyckte vi visade hur bra och samspelta Zenith är även när vi kör på 3 femmor! Du har ju representerat båda föreningarna, hur känns det inför fredagens batalj, ”Slaget om Hisingen”? - Ska bli riktigt roligt, två bra klubbar som möts, jag är redan sjukt taggad! Vad var det som gjorde att du valde att spela för IK Zenith? - Jag valde att spela i Zenith för det är en mycket socialare och roligare klubb än Backadalen! Bättre gemenskap! Vad tycker du om kvalitén på årets Div2, sämre, bättre eller som väntat? - Kvalitén på div 2 är bra, framförallt väldigt jämn! Känns som att alla lag kan ta poäng i varje match! Jag har ju spelat i div 2 innan och tycker det är en div. som passar oss perfekt! Vem är i dina ögon Backadalens bästa spelare? - Backadalens bästa spelare hmmmm…… Emil Kronaas!
Herr Innebandy
23 okt 2012
0kommentarer
Knakelibrak 12-2!
När alla matcher utom en avgjorts i omgång tre av årets H2 så stod två lag på noll poäng. Det var vi, och FBC Lerum, som av en händelse möttes i dagens batalj. För att få bättre fart under fötterna ställde vi upp med tre kedjor framåt istället för två som i de två inledande matcherna. Det visade sig lyckat, för efter 20 minuter var matchen i princip över. 4-0 på tavlan men ett spel som inte gav gästerna tillstymmelse till chans. Två av dessa mål gjordes i powerplay, imponerande. Mellanakten blev, sett till resultat än bättre än första men här skall vi vara ödmjuka. Gästerna gav mer eller mindre upp ju längre perioden led. 10-1 inför tredje, ett av målen i numerärt överläge, en spelform som vi hade 100% utdelning på! I slutet av andra och hela tredje perioden körde vi på mäktiga 15 spelare, tre fulla femmor. Helt naturligt mattas tempot och vi förmår inte att fortsätta produktionen framåt i samma takt. Men, vi behåller fokus i defensiven och det är verkligen något att ta med sig. I och med dagens fullpoängare kliver vi upp från elfte plats till den femte, jämn serie var ordet. Dagens stjärna var odiskutabelt Alexander Sandberg, 1+5 säger väl allt. Med den poängskörden kliver han rakt in på en tredjeplats i serien en poäng efter pingvinernas monsterduo, tack för det. Även våra målvakter imponerade, Robert Kristersson stod med feber de första två perioderna och Jesper Axelsson som fick rycka in med kort notis, den sista. Bra jobbat av er! En het potatis är domarna, vinner man med tio mål är det svårt att gny allt för mycket men även om matchen varit jämn så tycker jag att paret i blått presterade nog så bra. Visst missade det ett överfall som kunde använts som referensfall för U2 vid domarutbildningar men även solen har sina fläckar;-). Sist men inte minst, tack till vår underbara publik! //Selindh
Herr Innebandy
21 okt 2012
0kommentarer
Visa fler nyheter