• Wax Off......

    Söndagseftermiddagen hade allt man kunde önska sig. Strilande regn med en blyfärgad fond i form av himmel. Chansen fanns att haka på den absoluta toppen i herrtvåan trots en tuff start av säsongen. På läktarna var det trångt, Lindås Waves består av nästan uteslutande spelare som sannolikt inte själva får köra bil vilket gör att föräldrarna kör dem till Beverly Hills. Inget fel i det, inramningen var härlig. Men, det är på planen det avgörs. Lindås låg före matchen på näst sista plats i serien, vi var något eller några få poäng från andraplatsen. Kanske hade tabelläget studerats lite väl noga? I H2 finns inga dåliga lag och är man inte med från start så blir uppförsbacken tuff. Efter 20 minuter stod det 0-2. Vi hade en boll i stolpen men knappast så mycket mer. Lindås var först på det mesta och ledde helt rättvist. När vi som lag dessutom fokuserade mer på varandras brister och tillkortakommanden än på hur man skall göra fler mål än man släpper in så... Ett brandtal i paus gjorde dock nytta, mellanakten vann vi med 3-2 och ingen spelare såg längre en seger som omöjlig. Eller rättare sagt, det fanns inte på kartan att förlora. Erik Theander fick förtroende att spela forward, 1-2 tryckte han dit med ett härligt rappt skott från kanten, assisterad av Michael Jacobsson. 1-3 kom emellan men vi replikerade omgående genom Johan Selindh som slog in en boll som sannolikt gått in ändå... Simon Borbély fick nu assistpoäng istället för måldito, tro det eller ej men poängskörden blev omvänd även för Selindh. Nu var vi på gång, tyvärr släppte vi ändå in ett mål som gav 2-4. Men, vi lät oss inte nedslås. Johan Selindh stal bollen av en back i deras defensiva sarghörn, tog sig in bakom mål, framför mål, och runt målvakten där 3-4 slogs in i öppen kasse. Vilja var ordet! Inför tredje möblerade Putte & Co. om ytterliggare för att knyta ihop säcken. Ändå var det gästerna som gjorde första målet, 3-5. Nu var det onekligen läge att sätta in sista rycket om poäng skulle bärgas. 4-5 satte Johan Selindh efter vackert förarbete signerat Fredric Clywersköld. Kvitteringen tog Fredric själv hand om då han distinkt placerade bollen i målvaktens bortre gavel, assist från Michael Jonsson. 10 minuter kvar och vi satt i förarsätet! Men matchen slutade 5-7, vi föll tillbaka och bjöd in Lindås som förvaltade lägena väl. Jävligt surt, och lite onödigt. Kanske dumt att sticka ut hakan efter en förlust men jag tror att vi slår dem åtta av tio matcher om vi når normal standard. Idag gör vi det endast stundtals, det räcker inte på långa vägar. Helt logiskt söker man orsaker till varför vi förlorade, jag tror absolut att sviktande närvaro på sista veckornas träningar är den främsta orsaken. Sedan var seriens mest hårfagre lag bra, det drog så att säga längsta strået! Alla lag har svackor, och för att vi skall komma ur vår svacka krävs att alla ansluter till träningarna. Det började bra igår (läs måndag 26/11), låt oss fortsätta på inslagen väg! Eller som Patrik Nyman uttrycker det: "Skall vi vinna så måste det vara slut med Lidl-kassar." :-) Capt. Selindh Herr Innebandy 27 nov 2012 0kommentarer
  • Surfs up!

    Nu på söndag, den 25/11 kl. 15.00 är det dags för omgång åtta av årets H2. Vi tar emot Lindås Waves som efter en stark start tappat lite fart och nu huserar på plats 11 i serien. Men låt er inte luras, i laget finns framtidens stjärnor då klubbens representationslag återfinns i Allsvenskan. Kanske kan publiken köra vågen på läktaren efter ännu en klang & jubelföreställning signerad superduon Sandberg/Clywersköld? Väl mött! //Selindh Herr Innebandy 21 nov 2012 0kommentarer
  • Green Stars Annual Invitational Memorial Classic

    Äntligen skall det avgöras, 2012 års upplaga av Green Stars Annual Invitational Memorial Classic 2012 i 2-mannalags-bowling! Lycka till! På bilden ser ni Sportchefen Daniel Skoog i ett av hans förberedande träningspass...en av favoriterna? Herr Innebandy 17 nov 2012 0kommentarer
  • The Green Machine vinner igen!

    Omgångens kvällsmatch föll denna gång på vår lott, mitt i veckan kl. 20.30 i Aktiviteten mot ett Mölndals IBF som inlett starkt. Tämligen välfyllda läktare gjorde tillställningen till något extra, våra fans följer oss runt länets arenor vilket såklart glädjer. På plan började det bra, Emil Bech smekte in 0-1 på pass från Michael Jonsson. Före det hade Fredric Clywersköld snurrat som ingen annan och bjudit publiken på artisteri från den högre skolan. Perioden slutade 2-2, poängkungen Alexander Sandberg assisterade just nämnde Clywersköld till 2-2. Andra akten blev än bättre för vår del då det gäller spelet, vi fick Mölndal dit vi ville och tog över allt mer. Värdarnas målvakt var dock riktigt bra, utan honom, eller med en mer normal H2-vägg hade matchen varit över efter två akter, nu stod det 4-4. Tredje perioden har hittills under säsongen inneburit flera nederlag, Guldheden hemma, Marstrand borta, Billingsfors hemma... Men, denna match skulle inget hindra en ny triumf. Vår vana trogen sätter vi ytterligare två mål, samtidigt som Anders Ivarsson endast ser en boll passera honom, seger med 5-6. Tack vare, eller på grund av segern klättrar vi upp till en andraplats i en något haltande tabell, det är väldigt bra! Våra backar presterade åter på en hög nivå och framåt var Michael Jonsson en fröjd att syna. Han utmanar, tappar boll och tar den åter. Det sista är en egenskap som uppskattas innerligt. Även seriens mest sevärda spelare, Fredric Clywersköld imponerade, två mål men främst ett spel som knappast gjort bort sig något snäpp upp i hiarkin. På minuskontot hamnar skador. Johan Selindh fick ånyo kliva av en bit in i andra perioden med ett skadat baklår, Erik Theander och Sam Kalin plåstras om och Alexander Sandbergs ljumskar värker. Tur att det är långt till nästa match, den 25/11 hemma mot Lindås Waves kl. 15.00, väl mött då! //Capt. Herr Innebandy 15 nov 2012 0kommentarer
  • Mot nya mål!

    Redan nu på onsdag, den 14/11 kl. 20.30 spelar vårt herrlag borta mot Mölndals IBF i Aktiviteten. Laget från lågskattekommunen har inlett starkt och ligger femma efter sex omgångar, en placering före oss. Skall vi besegra dem krävs förutom ett effektivt anfallsspel även strikt disciplin i de bakre leden. Vårt sjukvårdsteam har laddat upp med all tänkbar utrustning, ihärdiga rykten gör gällande att värdarna spelar precis på gränsen. Låt oss visa dem var skåpet skall stå! Go Zenith Go. Herr Innebandy 13 nov 2012 0kommentarer
  • Visa fler nyheter